myskmadra
Hej alla!
Mina blommor för dagen och luktärter trivs inte riktigt iår. De förra blommade friska och gröna inomhus men vill sig inte ute - en har fått vita bladkanter. Luktärterna har en del vita/ grönvita blad är i övrigt kraftiga och blommar för all del lite grann. Min egen gissning är att det har varit för kyligt o för lite sol samt att jag inte har givit rätt sorts näring. Rabattjorden är någon typ av lerjord. Luktärterna har fått en dos kogödsel vid planteringen. Nu har jag vattnat på med lite näring (svag biobact) men funderar lite om jag gör det rätta? Vet någon? sad.gif unsure.gif
Gunvor Nilsson
Jag har också en del växter med vita fläckar/kanter och dessutom är bladen buckliga och fula. En stor dahlia som frösåddes förra året har drabbats så att också knopparnas foderblad är vita. Tror inte det beror på jorden eftersom inte andra växter i samma jord har drabbats. Kanske någon virus som trivs i fukt och kyla?
/Gunvor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon