|
abborrmaster
07-02-2003, 12:32
eller?
/Simon
Monica M zon 4
07-02-2003, 12:57
Jag prenumererar på Allt om Trädgård. Den tycker jag är toppen. Du kan ju alltid kolla in dom olika tidningarna på nåt bibliotek i närheten. Dom brukar ha en mängd tidskrifter som man kan låna.
Mariann
07-02-2003, 13:01
Jag har också AoT. Mina ögon blir alltid stora när jag läser den och av någon anledning hör jag dåligt när jag läser den, kan undra varför? Familjen får gapa på mig!?
Jaa, kan det väl va´, om man är intresserad av att läsa såna...! "Tjuvbläddra" lite i affärens tidningsställ så får du se om det är nåt för dej.
Åsa, mälardalen zon 2
07-02-2003, 13:20
Själv föredrar jag Hemträdgården och Natur och trädgård, Allt om trädgård kan jag läsa på biblioteket.
Natur och trädgård gillar jag extra bra för där är det nästan helt fritt från reklam + det är bra artiklar skrivna av kunniga personer. Lite mindre format, bra uppslagsverk en tidning man verkligen sparar och ställer i bokhyllan, kanske inte lika glassig som AoT.
Hemträdgården är lite mera åt AoT hållet fast jag tycker det är lite mindre reklam + man brukar få rabattbiljett via den tidningen till ex. trädgårdsmässan i Älvsjö. (Har redan fått tidningen med rabattbiljett, i år var rabatten 50kr.) Även här är det bra artiklar med fina bilder och de vetenskapliga namnen brukar vara utsatta. Det är en medlemstidning för personer som är med i en trädgårdsförening ansluten till RST eller så kan man vara direktansluten till RST ifall man inte vill vara med i en trädgårdsförening.
abborrmaster
07-02-2003, 13:45
okej, din trädgård då
Åsa K, zon 1
07-02-2003, 13:55
Jag har just nu tidningen "Allers Trädgård" Kanske för att den är så "exklusiv" i papperskvaliteén Den här månaden handlade det bl.a. om Kamelior och penseér som är mina favisar. Har även prenumererat på Din Trädgård, men gillade inte upplägget med "barnplantering", ja, ja ......... Är väl inte trogen någon utan varierar mej. Hälsningar
Jag prenumererar på alltomträdgård, och ibland köper jag dinträdgård också. Man skall inte glömma de engelska trädgårdstidningarna, mycket lyxigare, även vanliga inredningstidningar typ House and garden osv brukar ha bilder på urläckra trädgårdar. Hälsar Sassa
abborrmaster
07-02-2003, 15:56
mmh... det fanns en del va  utländska tidningar är säkert bra men kanske inte så anpassade till klimatet väl  ... jag ska gå igenom bibblans tidningar! /Simon
CITAT (abborrmaster @ 07-02-2003, 15:56) mmh... det fanns en del va  utländska tidningar är säkert bra men kanske inte så anpassade till klimatet väl  ... jag ska gå igenom bibblans tidningar! /Simon neej dom planterar potäterna i slutet på mars i di engelska tidningarna.... Men bilderna är rena trädgårsporren... hmm nu längtar jag till Jersey igen.... Det skulle vara en kul odla-grej!
Gunvor Nilsson
07-02-2003, 22:02
Jag har prenumererat på Allt om Trädgård sedan 1997 och köpt lösnr från första året 1993 - en mycket bra tidskrift. Sedan förra året har jag Natur och Trädgård, 4 nr per år och som jag klassar som snäppet bättre. I årgången 2002 medverkade Ingrid på Västkusten och Åsa i Mälardalen från detta forum. Den här veckan har jag köpt Året Runt pga att det är en artikel om växter och "kändisar från radio och TV" som väljer favoriter.
Åsa, mälardalen zon 2
07-02-2003, 22:22
Om det är någon som missat att det finns erbjudanden på prenumerationer för några av trädgårdstidningarna här på Odla.nu så kommer lite länkar: http://www.odla.nu/rst/index.shtmlhttp://www.odla.nu/din_tradgard/index.shtmlhttp://www.odla.nu/natur/http://www.odla.nu/allers/
Eva i Skåne
07-02-2003, 22:25
Din trädgård har jag haft ett par år. Man kanske inte lär sig så mycket nytt, inte mer än i trädgårdsreportage i dags- eller veckopress, men det är så härligt att läsa och drömma. Jag tycker det är en glädjestund när den kommit med posten och jag får sitta ett par timmar och titta i den. Först hade jag bara tänkt ha den ett år för jag tänkte att det skulle täcka det mesta, men det kommer ju nyheter.......... Nu har jag haft den i två år. Vill du prova så finns det ett erbjudande på Odla.nu:s startsida.
abborrmaster
07-02-2003, 23:00
som fattig student (åmar mej igen) jag körde din trädgård prenumerationen.. Den kostade minst...  /Simon
Hannele
09-02-2003, 10:50
Jag har alltid läst g r a t i s på biblioteket!
Det går inte att läsa AoT på biblioteket eftersom man dräglar över bilderna. Det blir lite ohygieniskt!
CITAT (abborrmaster @ 07-02-2003, 23:00) som fattig student (åmar mej igen) jag körde din trädgård prenumerationen.. Den kostade minst...  /Simon Just nu på Obs! 10-16/2 Köp en valfri Blomstra-produkt så får du en miniprenumeration (3 nr.) av Din Trädgård GRATIS
CITAT (Gunvor Nilsson @ 07-02-2003, 22:02) Skulle vara en kul odla-grej... Kul Odla-grej? Hur hade du tänkt? Skicka mig till Jersey o skriva en artikel eller att vi gör en Odla-gruppresa???
YES!! En Odla-gruppresa! Vore inte det kul? Till engelska trädgårdar eller Italiens guldgruvor.... Åh, jag blir så sugen så jag hoppar jämnfota! Sen gör vi en egen tidning!  Jag hoppar förstås inte AV jämnfota...  utan hoppar jämnfota! Tanken slant och fingrarna hängde med!
Gunvor Nilsson
09-02-2003, 18:39
CITAT (Sylvia @ 09-02-2003, 18:31) CITAT (Gunvor Nilsson @ 07-02-2003, 22:02) Skulle vara en kul odla-grej... Kul Odla-grej? Hur hade du tänkt? Skicka mig till Jersey o skriva en artikel eller att vi gör en Odla-gruppresa??? Sylvia hur fick du in mitt namn över citatet som du tagit ur Ralfs inlägg?  Måste vara en Odla-grej!!
Hannele
09-02-2003, 18:58
Eller till Estlands trädgårdar...?? Samma klimat som här.
Gunvor Nilsson
09-02-2003, 19:01
CITAT (Hannele @ 09-02-2003, 18:58) Eller till Estlands trädgårdar...?? Samma klimat som här. -_- Jag hakar på!
Hannele
09-02-2003, 20:28
Såg en gång att tidningen Land hade annons om trädgårdsresor till Estland, kostade ca 4000 kr. Dom har en hel del intressanta växter för vårt klimat. Själv har jag sett på ryska trädgårdar, intressant!
CITAT (Hannele @ 09-02-2003, 20:28) Såg en gång att tidningen Land hade annons om trädgårdsresor Borde gå att pressa detta pris betydligt om man fixar en del själv... Men till england, TRädgårdarnas förlovade hemland vore det trevligt att resa.
Hannele
10-02-2003, 21:53
"fixar en del själv... " är inte helt lätt på ryska sidan med visum, tullköer och annat. Busssällskapsresor enklast, man behöver aldrig köa nånstans. I tidningen land stod det drygt 3 000 kr, minns inte den exakta siffran - jag avrundade uppåt...
vitsippa2
11-02-2003, 12:10
Nu måste jag vist gå till biblan och uppdatera mig lite. Odla.nu är ruskigt vanebildande nästan så jag känner att min sambo blir satt på undantag. Han frågade mig i går kväll om jag haft trevligt på nätet under dagen, fått några trevliga tips. Jag hade så dåligt samvete att jag köpte en blomma till honom igår. ööööööööööh. och hur får man in smilen i breven?
Adri-Anne
11-02-2003, 12:20
Visst är Odla ruskigt vanebildande, där kan Rohypnol slänga sig i väggen. Förresten skulle inte Skåne Helen vara med i AoT? Fick tidningen igår, ingen Helen Är jag ute och cyklar?
Gunvor Nilsson
11-02-2003, 13:28
Javisst är du ute och cyklar! Det är i nr 5 som hennes gamla trädgård skulle vara med. Min gube får titta på alla TV:s sportprogram han vill nu så han är bara glad att jag sitter vid datorn och odla.nu och gör jag inte det så står jag och pillar i mina sålådor.  tillägg: Vitsippa2! Du klickar bara på gubbarna till vänster om skrivrutan så hoppar dom själva in i brevet - syns ovanför skrivrutan när du förhandsgranskar! Annars får du skicka ett PM till Ingemar och fråga - det kan ju vara någon inställning i din dator som gör att inte smilen fungerar - jag hade så i början av det nya forumet men nu har jag inga problem.
vitsippa2
11-02-2003, 16:20
det blev väll ingen gubbe heller!
vitsippa2
11-02-2003, 16:21
jo det blev det vist men gubben hoppar inte in i brevet förän jag postat det.
Gunvor Nilsson
11-02-2003, 17:20
Jo men visst blir det gubbar som du kan se men du måste klicka på rutan "Förhandsgranska" som du har nedanför rutan du skriver i! Då får du upp texten en bit längre upp och då ser du hur det kommer att se ut när du postat "brevet"!  - Testa får du se!
Ang. Odla-gruppresa till England: Ryanair kör ju så mycket tyget håller, till ngn hundralapp per näsa!! Och Estland är klart intressant: torgen är fulla av gamla tanter som säljer egenodlade växter till verkligen liten peng!! Och så har de en trädgårdsmarknad i Tallinn någon gång i maj, den är verkligen stor och priserna är verkligen små! Hmmm... när ska Ryanair börja flyga Göteborg-Tallinn!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|