Full version: Buskrosor
ester
När det står att rosorna kommer att bli 1,5 till 2 meter höga och nästan lika breda - efter hur många år då?
Jag har en rad av albarosor av olika slag som ska bli till en berså. De växer förvånansvärt snabbt och blommade redan första året, men kanske står de väl tätt?
Hur länge måste jag vänta innan mina små alba-buskar har vuxit sig höga och breda? Finns det någon generell tumregel för efter hur många år som buskar (framförallt rosor) når full storlek?
Kajsa
Har 3 Albarosor och " problemet " med dom är att dom blir stora/ breda det tar 3-5år. Mme Plantier är nu efter 5 år ca 2 m hög och bred den har jag tvingats begränsa. Celestial har jag haft 3 år och den har tagit fart i sommar. Drottningen av Danmark har hållt sig på sin höjd men blev bredare än den skulle. Dom kan trivas på lite sämre jordar/ skugga och ändå bli stora.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon