Full version: Vad heter rosen
Helmi Wahtramäe
Hej! För ett par år sen köpte jag en ros som skulle vara röd och klätterros.Nu när den börjat blomma så är den en skönhet som varken är röd eller klätterros. Färgen tycker jag är "blåbärsmjölk" och är storblommig.
Skall försöka skicka iväg en bild. Kan någon tala om namnet på rosen.[IMG]Mina blommor
Helmi Wahtramäe
Tyvärr grejade jag inte bilden. Sorry
Fenja
Bilden måste finnas ute på internet för att du ska kunna använda den i ett inlägg. Om du trycker på kamera symbolen högst upp på sidan så får du information om hur du skapar ett fotoalbum här på odla.nu.
Mvh
Fenja
Caprice
Helmi,
kan det vara Rhapsody in Blue, Blue Parfum eller möjligen Blue Bajou...?
Låter som det är en "blå" ros du, de är i själva verket åt det violetta hållet..

Har själv en Blue parfum, jättevacker.. wub.gif

Caprice
Caprice
Å här är en lite större bild..

Caprice
Helmi Wahtramäe
Tack för dina bilder men den är inte min okända. Jag kommer att få hjälp i veckan att förminska mina bilder så kan jag visa rosen i albumet.
Helmi
Helmi Wahtramäe
Hej igen!

Fick inte upp bilden, vet inte hur man gör? Men här är en länk till mitt albumMina blommor

Får se om någon vet vad det är för en ros nu.

Nu funkar det biggrin.gif
Kajsa
Rosenposten
Här är fyra i den färgskalan, titta på dessa, Angel Face, Blue Moon, Stunning och The Scotsman. De två sista är helt nya rosor.
kerstin z5-6
Bladen , taggarna och växtsättet skulle vara till stor hjälp :)vid ev identifiering
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon