Ailuzka
Hej
Jag skulle gärna ha ett fast spegel i mitt trädgård men vet ej var kan man handla en sådan och hur ska jag göra att den håller över vinter utan att bli skadat av fukten och temperaturändringar.
Finns det någon som kan hjälpa mig?
Maria
Ralf
vet ej om ska spegeln stående elerl liggande. Men kontakta din närmaste glashandlare. Dom kan säkert hjälpa dig med en stående spegel. Glas utomhos är inget märkvärdigt, massor med hus har glasfasader. Men billigt är det ej.

Annat alternativ som man kan ha är en polerad plåt av tex stål. Kan bli lika blank som en spegel men spegalr inte lika bra.
Annelie
Har du ingen byggåtervinning, sopstation eller loppis i din närhet som du kan besöka. Där kan du garanterat hitta lite billiga speglar i alla former och storlekar för en billig peng.

Jag shoppade en spegel som är ca 50x120 cm för 20 kr på min senaste loppis! Om det skulle gå åt pipsvängen med utomhusprojektet för din del så är det inga större pengar som går förlorade. smile.gif
Lena N
CITAT (Ralf @ 23-07-2004, 15:44)
Glas utomhos är inget märkvärdigt, massor med hus har glasfasader. Men billigt är det ej.

Det var nog inte glaset som Ailuzka var orolig för.

Själv har jag satt upp en spegel på mitt plank i sommar. Även jag undrar hur den ska klara regn och kyla. Det är alltså inte glaset jag oroar mig för, utan spegelbeläggningen. sleep.gif
anne-li i olofstorp
Om jag minns rätt finns det speglar som är avsedda för fukt t ex badrum och som skall hålla bättre än vanliga speglar.
Men det är inte dumt att testa med billigt material också.
Anne-Li
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon