Full version: Vad är detta?
Anna i Örsjö
Finns det fler med teflonhjärna? sad.gif

Jag var i handelsträdgården i våras och handlade till köksträdgården (billigt och enkelt) men kan inte komma på vad det var jag köpte. wacko.gif Det växer bra, undrar bara när det är dags att skörda. rolleyes.gif

Bilderna finns i mitt album

Anna
Åsa, mälardalen zon 2
Du verkar ha glömt länka ditt album till din forumprofil(fyll i användarnamnet i ditt album i profilen som du hittar när du klickar på din kontrollpanel) så det finns ingen kameraikon att klicka på.
Anna i Örsjö
Det är mycket med det teniska! ohmy.gif

Tack för hjälpen. Jag trodde det fixade sig själv, så tack för tipset. Hoppas att du kan hjälpa mig med plantorna. Kommer ihåg att jag bara köpte en av varje för att testa dem. Mitt trädgårdsland var inte klart då och jag var osäker på hur mycket plats jag hade. rolleyes.gif

MVH Anna
Anna i Örsjö
Jag har gjort som du skrev och kameraikonen kom fram, men när jag klickar på den kommer svaret "ingen användare är funnen". mad.gif Kan du Åsa testa om det fungerar eller tala om hur jag ska göra. sad.gif
Tack på förhand
Åsa, mälardalen zon 2
Får tyvärr inte fram något album har du fyllt i rätt användarnamn?

Det är det namnet som du fyller i rutan användar-id i albumet som du ska sätta in i din profilinformation.
Anna i Örsjö
Nu funkar det!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Vet inte riktigt vad som blev fel men nu kan ni titta på de få bilder jag lagt in. Försökte flera gånger i tidigare idag.

Anna
Åsa, mälardalen zon 2
Bild nr 1 ser ut som en kålväxt kanske någon form av asiatisk kål, de blågröna bladen påminner om Tatsoi.

Bild nr 3 ser ut som kyona mizuna en asiatisk kål som går utmärkt att äta både rå och tillagad.

Asiatisk kål går i blom när dagen är lång, helst ska man skörda växten innan den börjat blomma men det brukar gå bra att äta den efter den börjat blomma också. Det som är bra med asiatisk kål är att den växer snabbt (och smakar gott), bästa skörden får man ofta ifall man sår asiatisk kål i juli så har du fler frön så lite nya plantor. Själv sådde jag lite nya plantor av asiatisk kål för någon vecka sedan.

Vet inte vad bild nr 2 är, tycker dock inte att det ser ut som kålrabbi de brukar ha mer utpräglade kålblad.
Kålrabbibild
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon