Annelie
Är det någon som testat detta? Hur gör jag i så fall? Är det bara att klippa av ett par toppskott och plantera i lite lämplig jord? Den påminner lite om lavendel i växtsättet så jag tänkte att man kan kunde gå tillväga på samma sätt?

När jag sökt info om denna växt på nätet så står det på vissa ställen att den är ettårig - men på min lilla infolapp som satt på krukan står det att den är en perenn och att den ska täckas vintertid unsure.gif

Vilken underlig växt förresten.. luktar gott! smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Jag har testat och det är lika lätt att ta stocklingar på curryeternell som att ta sticklingar på lavendel och man gör på samma sätt.

Curryeternell är inte speciellt härdig men det händer ganska ofta att den övervintrar här i zon 2 i väldränerat läge.
Annelie
Tack för det Åsa - sticklingar är tagna! smile.gif

Angående härdigheten står den tillsammans med andra lite frostkänsliga växter så det blir väl till att vintertäcka hela rabatten rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon