Full version: varsågoda...
amaira
Jag har förstått, att jag har osynliga gäster i trädgården, som ibland strosar runt och kikar.
Virtuella gäster visserligen, men ändock gäster. Så jag har ´"dukat" ett stående "bord".

Varsågoda, det är serverat!

Att sitta under en rosenbuske kan bli lite trångt. Prova att sätta dig ner under mitt klarbärsträd.

med den här vyn framför dina ögon...

...och en utblommad backtimjematta vid din högra fot, och en blommande isop vid din vänstra.

Än en gång: Varsågod!

/amaira.
Annelie
Åhh... har du soool hos dig! rolleyes.gif
andreas i uppsala
Här är det alltid sol tongue.gif och varmt
amaira
CITAT
Åhh... har du soool hos dig!

Jajamensan!
Fast det är till och från. Behagligt varmt är det i alla fall.
Behagligt, inte för varmt.
Har inte regnat på flera dar! Inte sen i förrförrgår tror jag det var...
Har till och med kunnat hänga tvätten ute!
Det du!
Kattfot
Å va trevligt.... jag tar mig gärna ett glas saft och strosar runt ett tag rolleyes.gif
Annelie
CITAT (amaira @ 23-07-2004, 14:36)
CITAT
Åhh... har du soool hos dig!

Jajamensan! Fast det är till och från. Behagligt varmt är det i alla fall. Behagligt, inte för varmt. Har inte regnat på flera dar! Inte sen i förrförrgår tror jag det var... Har till och med kunnat hänga tvätten ute! Det du!

Här hos mig är det så klibbigt varmt idag att jag vill krypa ur skinnet! Men solen visar sig lite i alla fall så nu ska jag gå ut och ta ett icke virtuellt glas saft i min trädgård! Tack för inbjudan i alla fall! biggrin.gif
wolkenkrabber
är det serverat för typ fjärilar och getingar som gillar saft och så? blink.gif
yla
jag tjingar för platsen under klarbärsträdet tongue.gif
Hannele
sleep.gif Jag vill ha påtår!
amaira
...och ingen blir misstänksam ... och frågar vad det är nere i vänstra hörnet på nedersta bilden...

Det är ju en dödskalle...
...kanske syns det inte ...
... eller är alla här så väluppfostrade...??
Eller modiga? Dödsföraktande?

Själv skulle jag nog bli lite tveksam, om det står framdukat, men ingen värdinna syns till, och ett kranium ligger på marken bredvid serveringsplatsen...

Jag som tänkte, att någon skulle fråga, så jag fick säga, helt oskyldigt, att

Vaddå? Jasså ... det ... Äsch, det är bara en fårskalle.

Det är en fårskalle

och en amaira som har morbid humor...

(sorry)

Vad gäller påtår - så självklart!

Och getingar och fjärilar? Absolut!!!

Väl bekomme allihopa!

Och en fin helg önskar jag er!!!

Kramisar från amaira ( som inte alls är mordisk på något vis)
yla
Äsch inte e vi rädda för lite döskallar heller o inte fårskallar heller förstås
rolleyes.gif smile.gif
ringarna som hänger runt kraniet väntar på att få BLI
vad vet jag nte ännu men ATT dom ska bli nåt de vet jag
*Felix matte*
Tack Tack! wub.gif
Efter en hel dag ute i solen och äntligen riktig sommarvärme +24,6 i skuggan, smakar det gott med ett glas kall saft tongue.gif

Fårskallen (såg den direkt)... Nej tack!... lite fjantig är jag nog så jag väljer att ta med mig glaset och sätta mig på den fina stolen under klarbärsträdet biggrin.gif
Glöm inte att fylla på saftkanna och kaffehurra... du har säkert många besökare som liksom jag, tassar där "i smyg" tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Annelie
CITAT (oldwolfie @ 23-07-2004, 19:46)

Det ser du väl att de ska bli antingen en blommande sommargran eller en murgrönsklädd rymdraket gömd i skuggan någonstans! wink.gif rolleyes.gif

*Felix matte*
Döskallar & fårskallar *ryser* Så fjantig är jag och jag erkänner utan omsvep att jag aldrig skulle klara av att ha någondera i närheten.

Oldwolfie... har du jobbat som trollkarl?
jag tycker att ringarna liknar dem som illusionisterna har och som de flätar ihop och sedan lyckas ta isär laugh.gif

Bra förslag Annelie tongue.gif
Honungsros
Fin fårskalle.... é de´ från en gutebagge?
rolleyes.gif
/Honungsros
yla
CITAT (Annelie @ 23-07-2004, 21:00)
CITAT (oldwolfie @ 23-07-2004, 19:46)

Det ser du väl att de ska bli antingen en blommande sommargran eller en murgrönsklädd rymdraket gömd i skuggan någonstans! wink.gif rolleyes.gif

jo Annelie
det är ungefär åt de där hållet som mina tankar går faktiskt
men jag har nog inte tänkt riktigt klart ännu

Felix mattte
det började me de här kraniet o en massa stoooooora ben o så min jycke Bamse på den tiden som bara älskade dessa ting
nu finns bara kokraniet kvar o jag har inte hjärta att kasta det
det minner om svunna tider smile.gif
Hannele
CITAT (amaira @ 23-07-2004, 19:11)
Det är ju en dödskalle...
...kanske syns det inte ...
... eller är alla här så väluppfostrade...??

unsure.gif rolleyes.gif Har du också Shakespearehörna??
amaira
CITAT
Har du också Shakespearehörna??

Det har jag inte tänkt på, inte på det viset. laugh.gif
Även om temat i min trädgård, som helhet sett, nog utgår från "att vara, eller icke vara"...

Hej Honungsros. Om det är ett gutefår? Det tror jag inte, tror det är ett "vanligt" får. Tror det kommer från en granne på andra sidan skogen. Jag fann det i skogen förra hösten, och känner förstås genast sleep.gif igen en fårskalle när jag ser en.

Jag tycker du är MODIG Felix matte, mycket modig, som dödsföraktande fortsätter att botansiera bland mina bilder, trots döskallar, giftgaddar, hiskeliga käkar och det ena värre än det andra!

Spännande upphängningsanordning du har Oldwolfie: kokranium! Går att hänga jackor på i hallen tongue.gif

/amaira
gammelnalle
ni är ju dönickar och fårskallar hela bunten.....
biggrin.gif laugh.gif tongue.gif

närå.... bara lite avis på klarbären och SOLEN.... har själv MINST 13 "körsbärsträd" men tyvärr inga moreller eller klarbär...
och i år är mina körsbär STORA (gamla jätte träd med små bär) men ganska urvattnade... men helt OK till att äta direkt.. och det tycker fåglarna med... specilelt nöt-skrikorna
amaira
CITAT
ni är ju dönickar och fårskallar hela bunten.....

sleep.gif

Kramisar/amaira smile.gif .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon