Full version: klätterros
mimmi på ekerö
Har planer på att plantera en klätterros men hittar ingen bra.
Den får gärna vara snabbväxande och vara röd, rosa eller gul,
är det någon som har något tips?
Kajsa
20 Klätterrosor

Här lite förslag rolleyes.gif
Fenja
Här är flera! Flora Linnea
Mvh
Fenja
mimmi på ekerö
Tack för hjälpen hittade flera sorter att välja på
återstår att hitta dom i plantskolan.
Exotic
Hej mimmi,

Jag har sätt flera Helena Hybrida nu när jag har varit neråt och åkt runt på plantskolor mm.
Enorm klättrar snabbt....Trädklättrere god doft smile.gif jag blem imponerad av denna....jissssess amalia rolleyes.gif smile.gif ohmy.gif
Klättrare
Klicka på Klätterroser.
Där har du 20 -i-topp.

Lycka till med ditt val rolleyes.gif

Exptic
MRLINDELL
Varför skräpar Flammentanz så mycket i år? dvs tappar blad och ser blek ut. Tål den inte regnet på samma sätt?
Än en gång .. skulle satt 'Santana' i stället ...
Kajsa
Flammentanz var nog ett bättre val, bästa tänkbara ros. Det är nog regnet som gjort blommorna fula, men det kommer nya sommrar. Santana är bara härdig i zon 2 , tyvärr. Själv retar jag mig på att jag inte satte min Flammentanz för många år sedan, alla ömtålig rosor jag bara fått byta genom åren, Flammentanz lär man få ha kvar ( zon 6 )
Ann-Britt
På Gotland har det inte regnat speciellt mycket, men min Flammentanz ser inte heller pigg ut. Lite gulaktiga blad och se´n har den inte växt den sista månaden. Trodde det var torkan... huh.gif
Ann-Britt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon