Full version: Modern barnpassning
Eva Swahn
Min bror ringde just från Legoland i Danmark.
Där kan man hyra ett GSM-band för 30 kr och sätta på barnen.
När man tappar bort dem kollar man bara via mobilen var de befinner sig.
Snillrikt.

Kunde inte barnen få samma erbjudande? Ja, att föräldrarna har GSM-band så att när mor och far har druckit för många pilsner kan ungarna kolla var de har tagit vägen?

smile.gif
Ralf
Näe men man kan utrusta vissa män med GPS-utrustning och när dom är ute o går o kommer för nära Bolaget, tipsombud eller fotbollsplats så börjar apparaten säga: VÄND OM! VÄND OM!
Viveka
Min bror, som är i väl mogen ålder, använder sin GPS-utrustning till att hitta tillbaka till sina kantarellställen i fjällen.

Han har även växtlokalen för Norna och Skogsfru inlagd. Inte många som sett dessa... smile.gif
gammelnalle
CITAT (Eva Swahn @ 24-07-2004, 14:55)
Min bror ringde just från Legoland i Danmark.
Där kan man hyra ett GSM-band för 30 kr och sätta på barnen.
När man tappar bort dem kollar man bara via mobilen var de befinner sig.
Snillrikt.

Kunde inte barnen få samma erbjudande? Ja, att föräldrarna har GSM-band så att när mor och far har druckit för många pilsner kan ungarna kolla var de har tagit vägen?

smile.gif

????? Hur i hela friden kan man se i mobilen var någon annan är??? Jag har då ingen GPS i min....
Teknikens under äro outgrundliga.... kanske någon kan förtydliga???
Var det kanske GPS-band???
Smed
Om barnet kommer bort så skickar du ett SMS till barnets armband och bandet svarar till din mobil med koordinaterna.

(Bliv-Tryg-væk i LEGOLAND®)

/Smed
Åsa, mälardalen zon 2
Bra idé för de som jagar, när det inte är jakttid kan man använda jakthundens GPS sändare till barnen istället och på så sätt utnyttja den under hela året. biggrin.gif
TeliaNet
gps är inte så utvecklat som dgps.
dgps används på bl.a på gotlandsbåtarna för att det visar precis på metern var de befinner sig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon