Full version: Katter
zaaritha
Nu har min älskade Safir vart borta en vecka--han har aldrig vart det förr.
Natten till i dag fick Cayenne fyra ungar, två gräddfärgade, en ljusgul o en gråstrimmig.
Den ljusgule är en hankatt, så vi behåller den o den ska heta Topas, som minne av Safir(ädelsten).
Tessi, hunden--är sjuk. Vi o veterinären trodde att det var rävskabb--men nix.
Så nu tror vet., att Tessi har fel på njurar, lever eller livmoder.............
Hon har magrat väldigt bara på 10 da´r.
Ska tas prover nästa vecka.
Känns väldigt jobbigt nu, eftersom djuren är så viktiga för oss.
Nutten
Det är verkligen jobbigt när något hemskt händer ens egna små älsklingar...Din försvunna katt skulle jag inte ge upp hoppet om än! Du har väl efterlyst honom?

Tråkigt att höra om hunden också. När det är njurar eller lever så går det oftast utför väldigt fort. Tyvärr brukar det bästa för djuret vara att avliva det....något som krossar ens hjärta fastän man vet att det är för deras egen skull. Bättre att somna in än att leva resten av sitt liv i plåga. sad.gif

Å andra sidan, om inga prover har tagits än skulle jag hålla humöret uppe! Hoppet är det sista som dör!
Sylvia
Ja, det är jättejobbigt när ens älskade husdjur inte mår bra eller försvinner! Ovissheten är allra värst, så länge man inte vet vad som hänt.
Jag hoppas dock det går bra med alla dina djur, och du har ju även en kull glädjespridare att ta hand om! wub.gif
Copycat
Stackars er, hur mycket otur kan komma på en gång? Jag håller verkligen tummarna för att det går bra för hunden. Och vad det gäller katten, var det inte Renates katt (jag är lite osäker på vems) som var borta ganska länge för ett tag sedan? Han kom ju gudskelov tillbaka välbehållen. Jag håller en tumme för Safir också. En stor varm kram till dig och din familj, mitt i bedrövelsen. wub.gif
Bambis vän
Vår Valter är också ute på långturer just nu. Verkar som han har börjat veckopendla. Han kommer hem på fredag eftermiddag, är hemma en stund på lördagen och sen kommer han inte tillbaka förrän nästa fredag. Förmodligen finns det några intressanta damer i trakten just nu. Fast husse hävdar med bestämdhet att Valter inte håller på med sånt, utan sitter och vaktar vid nåt sorkhål laugh.gif . Så ge inte upp hoppet! Rätt som det är kommer han hem igen.

Hälsningar från Valters matte Lena
Fenja
Min New foundlandstik, hon är borta nu, det är många år sedan, hade livmoderinflammation och veterinären sa det enda man kunde göra var att operera... Jag fick homeopatmedicin av en väninna som är homeopat till Pärlan som åt detta i tre månader. Redan efter en vecka slutade det rinna ut var.Sedan gick jag till veterinären och röntgade om henne och livmodern var HELT frisk igen. Veterinären ville inte riktigt tro på det jag berättade men.... borta var infektionen - som bara skulle gå att operera. Om det konstateras att Tessi har fel på livmodern, PM:a mig så ska jag förmedla tabletterna till dig.
Framför allt ge inte upp vare sig om katten som är ute eller om din hund!
Mvh
Fenja
zaaritha
Tack, för att ni förstår att jag är deppig! En del människor kan inte förstå att man kan bry sej så mycket om djur!
Fenja--jag hör av mej!
Nutten
Det med livmoderinflammationen lät väldigt intressant! Måste höra med min sambos far om han har hört nåt om det.
Fenja
Nutten! Är "svärfar" homeopat eller veterinär? Jag har kurerat ett par katter med livmoderinflammation med samma tablett även dessa kontrollröntgade och funna friska efteråt. Jag har ätit samma mot äggstocksinflammation, min vän är "människohomeopat"!
Mvh
Fenja
Nutten
Veterinär
Fenja
Nutten! Berätta gärna vad "svärfar" har att anföra i frågan!
Mvh
Fenja
anncharlotte
Hej !
Fenja, du kan inte berätta vad tabletterna heter som du rekomenderar, har inte nu några problem, varesej jag själv eller mina katter men det är ju inte alls ovanligt att honkatter drabbas av livmoderinflammation och jag vet att man många gånger verkligen får slåss med en del vetrinärer för att dom överhuvudtaget ska försöka behandla. Utan det är bara operation som gäller. Har man en katt som man planerar att använda i avel är det inte kul, att inte ens dom vill göra ett försök.
Fenja
De heter Alloplex 39 och kan bara fås genom en legitimerad homeopat.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon