Glömde: Du bör få ner den en bra bit... "frostfritt" sa man förr... men det verkar overkill..... men frosten och tjälen KAN ställa till det... beror GIVETVIS på hur tjälbenägen marken är...
När jag gjöt/murade naturstensmur till växthuset, gjorde jag ungefär som Ralf föreslår... men jag gick ett steg längre och gjorde en form... ca 60cm under mark (där det gick.... berggrunden brukar inte tjäla...)

Cement och NATURSTEN... under mark i en salig röra.. över mark som Ralf sa: FLata/platta sidan utåt..... så mycket "murpassande" som möjligt, fast inte murbruk utan cement....
Du kan inte tro så mycket sten det går åt...... Jag har tur som bor i ett stenrikt område och har odlad mark runt omkring... och DE har INGET emot att bli av med stenarna.. TVÄRTOM... (MEN FRÅGA FÖRST!!!) Jag bar knytnävsstora och dubbelt upp i 25L hinkar hela förra året.. måste ha burit ton....
Till 20 löpmeter mur 25cm bred och 50cm djup (snitt) går det åt: 20*0,25*0,5 = 2,5m3 fyllning.... och sten väger vadå? 3ton /m3 ??? och jag gissar att jag har 75-80% stenfyllning.....
Jag borde se ut som Hulken....