hej
Hur sköter man bäst om Streptocarpusen?Vattnar en gång i veckan ca det är inte så varmt ställe men ändå hänger bladen,Då tog jag fram den och satte i ett annat rum i en blombord vattnade ca 5 dagars mellanrum,då slokande bladen där med.Vet inte alls vad det är?läste någonstans att bladen sloknar både vid övervattning och för lite vatten.,Några bra tips om skötsel vore tacksamt,även kan man ha dem i fönsterbrädorna?
Vore tacksam för bra inköpsställe med har handlat en del från Dibleys men finns det något annat bra ställe inom Eu?
mvh tokfian
annaridell
25-07-2004, 10:45
Jag vet inte hur du ska göra. Testa att plantera om dem så du vet exakt hur fuktig jorden är. Börja på ny kula liksom. Och så frågar jag igen om det är någon som vet vad det är för sort streptocarpus som har små runda blad. Växer som en liten buske. Bladen sitter efter varandra utefter grenarna.
Tack för svaret,fler råd tas emot tacksamt--mvh as
Om du söker på streptocarpus här på forumet hittar du fler råd, det är inte så längesedan den växten diskuterades! Sök även längre tillbaka än 30 dagar så får du fler träffar.
Mvh
Fenja
Sulawesii
25-07-2004, 17:54
Streptocarpus är enligt mitt tycke en svårtillfredsställd växt..... men ack så vacker när den mår bra.
Tack för svaren,
Det var bra läsning.Någon som vet någon firma mer än Dibleys inom Eu som säljer?mvh as
skötsel...skötsel...Var vad jag kunde hitta på nätet ang. skötsel!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.