Full version: Camellia sinensis
Christoffer
Jag har en bekant som har sått téfrön, och där det nu har kommit upp en liten, liten växt, men varken han eller jag vet hur en liten téplanta ser ut, så han låter den fortsätta växa. Är det någon som vet hur en sådan ser ut? Skicka gärna en bild till mitt mail om ni har en bild på en sådan, eller ge en länk.

Tack.
Åsa, mälardalen zon 2
Man hittar en massa bilder på Camellia sinensis om man ex. söker på Googles bildsökning. Här är en av de bilder man kan hitta på en sådan sökmotor när man söker på "Camellia sinensis":

Christoffer
Det var ett snabbt svar!

Jo, jag har sökt på google, och jag hittade bilden som du lade in, och visst är plantan liten, men den som min bekant har är ännu mindre, typ 5 cm hög eller något. Det är svårt att se på bladen vad för planta det kommer att bli. Förmodligen är det ett ogräs (får vi inte hoppas!) unsure.gif
Christoffer
Jag ska se om jag kan låna en digitalkamera och plåta plantastackaren, så kanske det blir lättare att bedöma.
Christoffer
Är det någon som fått ett téfrö att gro?
Det är andra året för mig nu som jag provar att så
tefrön, så jag vill helst inte misslyckas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon