Full version: Har just sett
*Felix matte*
Såg att den var delvis inspelad på Ripan (radhusbyn på campingen)... som jag i förrgår fotade från syrrans balkong smile.gif Fin utsikt...eller hur?
Hannele
Gôrfint!
Fenja
Är det gamla dagbrott på bergssidan eller varför ser det ut så där?
Mvh
Fenja
andreas i uppsala
och snart försvinner allt grönt på berget och ersätts med gult och orange
sad.gif sad.gif sad.gif mad.gif
*Felix matte*
Javisst är det gamla dagbrottet som syns.
Allt eftersom man bryter malmen så klyvs berget, så skedde också med Luossavaara, som stängde 1983.
Nu sker brytning bara i Kirunavaara.
pejori
CITAT (andreas i uppsala @ 26-07-2004, 00:33)

vitt menade du väl? biggrin.gif biggrin.gif
VITT!!!! mad.gif mad.gif mad.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 26-07-2004, 14:50)
CITAT (andreas i uppsala @ 26-07-2004, 00:33)

vitt menade du väl? biggrin.gif biggrin.gif
VITT!!!! mad.gif mad.gif mad.gif

Inte alls!
efter sommarn kommer hösten och de vackra färgerna... sen kommer vintern med vit snö. biggrin.gif
andreas i uppsala
VINTERN........................ sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif mad.gif och sen kommer den krypande ner till oss. Tur att det i alla fall är 5 månader dit och inte 1-2
*Felix matte*
CITAT (andreas i uppsala @ 26-07-2004, 15:14)
VINTERN........................ sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif mad.gif och sen kommer den krypande ner till oss. Tur att det i alla fall är 5 månader dit och inte 1-2

Va????
Vinter om 1-2... månader!?
Näädu Andreas... inte har vi vinter i augusti - september laugh.gif

Du verkar ha rätt bra koll på vad gäller USA..
Varför inte också ta och bättra på kunskaperna gällande hemlandet!?
andreas i uppsala
Jag pratade/menade inte om det tongue.gif Vintern hos er börjar någon gång 10-15 oktober, er höst börjar däremot snart (10-20 augusti).

Medel för varje månad i Kiruna(förmodligen långt mildare nu)
-14.1 -11.6 -8.6 -2.9 4.2 9.1 11.9 9.4 4.8 -0.4 -8.2 -13.6 . Årsmedel -1.5 . I Kiruna blir det sällan kallare än -20. Staden är byggd så att vinden och kylan inte ska få fotfäste. Kiruna är en av sveriges yngsta städer(om inte yngst).Kiruna flygplats är alltid kallare än kiruna för att det ligger högre upp. Kiruna ligger i en dal och är på så sätt mildare(konstigt, med tanke på att kall luft sjunker)

Jag har rätt bra koll över hela världen om jag skulle säga det själv sleep.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon