Ulrika på balkongen
Hej alla!

I flera år har jag drömt om att få komma till trädgården Ninfa utanför Rom. Nu i juli var jag där och tycker det vore roligt att diskutera intrycken med någon annan.

JA! Där var sagolikt men eftersom mina förväntningar var mer än högt ställda så blev jag ändå inte så överväldigad.
Det kanske är en hädisk tanke men jag tycker nog att Botaniska trädgården i Visby är väl så fin med tanke på våra klimatbegränsningar...

Är det nån annan som varit där eller vill dit eller nåt så vore det roligt att höra!

Ulrika
Annelie
Hej Ulrika,

Var det inte den där trädgården som de besökte i Gröna rum förra veckan.. när hon den där kända författarinnan, som jag alltid glömmer vad hon heter, var med? En gammal ruin som numera var helt förenad med sin trädgård?

Det såg i alla fall jättevacker ut på TV! Fast jag är lite för organiserad i mitt trädgårdstänkande för att kunna uppskatta det där vilda helt och fullt rolleyes.gif smile.gif

Fast jag minns kanske helt fel? unsure.gif

------------------------------------------------------------

Kollade Gröna Rum på nätet - damen heter Karin Berglund och det var rätt trädgård! smile.gif

Gröna rum och Ninfa
Ulrika på balkongen
Åh vad roligt at du svarade och berättade om Gröna Ruminslaget som jag ju missat! Och tack för länken!

Det är inte sååå vilt, mera som park än som trädgård kanske?

Ge det en chans, Italien är ju aldrig fel!

Hälsningar!
Ulrika
Hannele
Jag vill göra reklam för en bra resebyrå som gör trädgårdsresor till Italien och Ninfa,
Jag har varit i England med dem, toppen! Alla resor är utsålda i år...

Gröna Rum om Ninfa har repris i dag, måndag, kl 18:00.
Ulrika på balkongen
Tack snälla Hannele för repristipset! DET ska bli kul att se!

Toppen!

Hälsningar, Ulrika
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon