råse-marie
Gubben fyller och jag tänkte ge honom en skruvgragare som han kan ha när han ska bygga mina trädgårds grejer biggrin.gif
Vilken föreslår ni ????
novis även på detta sad.gif unsure.gif
gammelnalle
Fråga gubben själv...
(du vet nog hur du skall fråga utan att han blir misstänksam biggrin.gif biggrin.gif )

det beror på vad han skall ha den till.... det finns från 2,8(?) Volt upp till minst 18V om det är en sladdlös vi pratar om... (det finns nätdrivna ochså..)

ju "större" batteri (Volt) ju MER kan den jobba utan att ladda batterierna. MEN blir otympligare.

Själv har jag 3 olika 4,2V (liten, kommer åt i hörnen, men dålig kapacitet)
och 2st 12V där "proffsmodellen" KLART är bättre (Metabo) men den kostar det dubbla än Black & Deckern...

OM han skall ha den till "lite av varje" bör den ha STEGLÖS VARVREGLERING och REVERSIBEL (går att köra åt båda hållen) gärna 2 "växlar" dessutom.

Jag har Dålig erfarenhet av "billighetsmaskiner" men jag använder mina MYCKET...

Fall inte för "paketpris" och massa tillbehör såvida inte din gubbe vill ha det. Man kommer otroligt långt med ett par KVALITETS-BITS och en borrsats.
råse-marie
Tack gammelnalle smile.gif
Tyvärr hinner jag inte fråga måste ner och handla idag .
Så jag får väl se om det blir en sån eller om han får en slips istället biggrin.gif
Han håller ju inte på och skruvar så värst mycket men jag vill ändå ha en som man kan dra i lite skruvar utan att den ballar ur. smile.gif
råse-marie
Vad kan man räkna med att en vettig apparat går på??
(på ett ungefär)
KURT
ICA-kurirens test av skruvdragare:

http://www.icakuriren.se/konsument/artikel...l.html?id=13944
gammelnalle
köp en 12V (eller mer volt)
700:- inklusive laddare... (på en höft) Det brukar finnas kampanjpriser..
KOLLA MER än EN affär...

OCH KÖP INGEN SLIPS!!!! Hellre en flaska Göttigött att dricka... (gör mycket gott för halsen... inifrån...)
smile.gif smile.gif smile.gif
Fredi
Jag röstar på att du köper en slips, en skruvdragare och en flaska göttigött...

Fast se till att han inte använder alla tre saker samtidigt! Jag kan tänka mig att göttigött, en slips och en skruvdragare kan leda till allvarliga olyckor. wacko.gif

Jag köpte en billig skruvdragare (18V, 500 kr) på Coop och den fungerar utmärkt. Bitsen som följde med var dock väldigt klena.
Betty
Jag köpte en AEG 12 Volt i julklapp till min man för några år sedan.Fick tipset av ett "yrkesproffs" och kollade även in Råd&Rön's test.
Maken har byggt både farstukvist, altan m.m. och är jättenöjd med den!
ulfven
Om du bor nära en Clas Ohlsson-butik så har de mycket dugliga maskiner för klart rimliga pengar och jag tror de ger två års garanti. Se till att köpa minst 12 volt och lägg ett par hundra på seriösa bits och helst något liknande på borr (kanske han kan göra själv...). Köper man sedan ett extra batteri vilket i detta exempel bara kostar 2-300 kr så har han en bra utrustning.

Jag har en 18 Volts maskin från "Classe" för 495 kr som används nästan yrkesmässigt i min stora husrenovering och den duger gott. Nackdelen med en större maskin är att den blir tung att jobba med när det gäller "pilliga" eller omfattande jobb men den orkar med det på ett suveränt sätt.

Om vår ekonomi var riktigt god skulle jag gärna köpa en Makita (eller motsvarande) med snabbladdning och klart högre kvalitet men då börjar priserna på minst 2500 kr...
råse-marie
Vi fick reklam idag så jag var till Bauhaus och kikade på en ALPHA TOOLS
sladdlös borr och skruvdragare 14,4 V -1,2Ah - 3till 5 timmars laddare --10mm -snabbchuck med 17 moment -höger/vänstergång - elektronisk hastighet - NiMH batteri - 5 års garanti PRIS 199:-

Vad tror ni ???
Killen i butiken tyckte den var ok!
Ralf
CITAT (råse-marie @ 26-07-2004, 18:21)
Vi fick reklam idag så jag var till Bauhaus och kikade på en ALPHA TOOLS
sladdlös borr och skruvdragare 14,4 V -1,2Ah - 3till 5 timmars laddare --10mm -snabbchuck med 17 moment -höger/vänstergång - elektronisk hastighet - NiMH batteri - 5 års garanti PRIS 199:-

Vad tror ni ???
Killen i butiken tyckte den var ok!

Så länge ni inte ska skriva veranda duger den säkert bra!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon