Full version: Hejdå på ett tag!
Ina
Nu är vi snart färdiga med att packa alla pinaler som man tror att man MÅSTE ha med sig... wink.gif Vi sticker i svinottan imorgon så nu kan jag inte komma hit på sex dagar, jag begriper inte hur jag skall överleva. Fast det lär jag nog göra. rolleyes.gif

Ha det! Vi ses.... eller hörs...... huh.gif ... eller "nätas".... eller vad det nu är man gör när man träffas här..... laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
abborrmaster
vissst! Haaade bra!! ohmy.gif

/Simon
Gunvor Nilsson
Du kommer att få forumabstinens! Ha det bra! laugh.gif
Berith
En vecka går fort! Ha det riktigt härligt och välkommen tillbaka! smile.gif wub.gif biggrin.gif
Betty
Ha en skön semester och bryt inga ben i backen!
yla
dessutom kommer du få ett hiskeligt jobb att läsa ikapp ,,jag vet jag va borta i 14 dar
*Felix matte*
Jag brukar säga vi skrivs
Ha en fin vecka i fjällen
och bryt inga ben.
Hälsar jag från nollgradiga norr. biggrin.gif
Mariann
Ha det jätte gott i fjällen, INA!
Berith
Jag tror att hon är tebaks nu...!! ohmy.gif smile.gif wub.gif
Gunvor Nilsson
Gick veckan SÅ fort?! Jag tyckte hon for nyss! ohmy.gif
yla
hon har fotat urgulliga lavar i fjällen

välkommen hem ina
Ina
Visst är hon "tebax"! Hon tog en kortvecka, klarade inte av att vara borta längre... laugh.gif wink.gif biggrin.gif Kolla in mina lavfoton, jag är galen i lavar! Vet inte vad dom heter men har plåtat ändå!!! rolleyes.gif Jag har lagt in fem än så länge men det kommer fler! tongue.gif

Äsch, Oldwolfie hade ju redan gjort reklam... sleep.gif
Gunvor Nilsson
Ingen kan göra så fina konstverk som naturen. Det gäller bara att upptäcka dem! rolleyes.gif
Och sen fånga dem med kameran! tongue.gif
Ina
Gillar sådana där "små under"; lavar, små svampar, fröställningar sporgömmen på mossor m m rolleyes.gif

Jag har fått ett varmt mottagande av min lille Tosse-katt, lägger in en bild eller två på det med... smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Ina @ 14-02-2003, 21:32)
Jag har fått ett varmt mottagande av min lille Tosse-katt

Tosse (han/hon) ser ju ut som Smulan jag hade men inte tålde.
Fattas ju bara en liten "guldfläck" i pannan.
Hur många pixlar har du i din kamera?
Imponerad av skärpan i bilderna. smile.gif
Gunvor Nilsson
Så gosig din Tosse-katt är. Det måste kännas som ett lyft när man får ett sånt mottagande! smile.gif
Ina
Tosses mamma har en guldfläck i pannan, fast hon heter Sessan.... Tosse är en "han", knappt ett år gammal. Hetter Tosse dels för att han är tossig , dels för att han är skeppskatt och har för många "tossingar"!! rolleyes.gif
Lyft? JAJAMÄNSANN!!! Han är så go' så det är inte klokt!!

Enligt "tjockemanualen" är det 3.2 megapixel i rymdkameran... Skärpan bara blir bra.... jag plåtar "förton" kort och sen ratar jag de som jag inte är nöjd med. Himla smidigt!!! biggrin.gif
Gunvor Nilsson
Är det så att Tosse har en "tumme" för att kunna äntra trossarna (vad-det-nu-heter) till skeppen? Har hört talas om det men aldrig sett hur det ser ut. Hur har du "hittat" den katten?
Ina
Jag skall försöka "fota foten" på Tosse, så skall du få se hur det ser ut!! Vänta lite!!

Såja! Nu finns det bilder i mitt album, under "skadedjursbekämpning"... wink.gif
Gunvor Nilsson
Så gulligt det ser ut! Han går nog stadigt här på jorden. Märkligt egentligen att naturen anpassar djur till den värld de lever i!
Får jag spara bilderna i min dator? Bara för mej själv?

Hur många skeppskatter finns det? Är dom av norskt ursprung (vad fick jag det ifrån?)? Har bara diffusa minnen av vad jag läst om dom.
Ina
Låna du Tosses tossingar! Varken han eller jag "miss"tycker... biggrin.gif biggrin.gif Varför skeppskatter ser ut som dom gör och var det kommer från vet jag inte säkert... Det lär vara en mutation som dessutom är ärftlig - vi fick skeppskattgenerna till vår "kattbesättning" från en kringstrykande röd hankatt. Vi kallade honom "Kungen" men vi vet inte var han hörde hemma eller vad han hette egentligen. Det jag har hört är att katter med fler tår än normalt skulle klara sig bättre som skeppskatter för de skulle kunna klamra sig fast bättre när skeppet rullade - gammaldags kuriosa i stil med vandringshistorier förmodligen... Det kanske finns nån' som vet mer??? Alla kunskaper är välkomna!! rolleyes.gif
Gunvor Nilsson
Tack för att jag får låna Tosse-tossarna!
(Jag hade en svart kanin dvärgvädur som hette Tossan - somnade in efter 7 minnesrika år hos oss - hon var en verklig personlighet och mycket tillgiven).

Jag hittade två länkar om skeppskatter
http://www.katt.nu/hittekatter/maria21.htm
och
http://www.katt.nu/lottie/spalten/lottie63.htm
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon