Köpte ett nytt träd när jag var på semester .... Cercis Canadensis "Forest Pansy" gulligt med hjärtformade blad som är röda Bild kommer sedan så fort jag har lärt mig min nya kamera, men jag tänkte att någon kanske har ett Forest ?
MVH Exotic
Cilla
27-07-2004, 11:57
Å, visst är det detta som också kallas kallas Judasträd? Finns längs vissa av Washingtons gator, fantastisk rosa blom på våren. Vilket zonkrav stod det på det du köpte?
Hmm vet ej ,men min ser ut som din bild Det stod inget på den , men det skulle inte vara några problem med min zon...jag kanske skall fråga dem
Köpte mitt på Ulriksdal i Kivik
Har du sett det förut Cilla ?
1000 tack för infon P.S. min glanskörsbär är så fin nu när barken spricker upp jag bara Älskar den
MVH Exotic
Cilla
30-07-2004, 14:06
Ja, jag har sett dem. Flest i USA. Det finns en variant som blommar rätt ut från barken. Illrosa blomkuddar på både stam och grenar. Jag tror jag tog minst ett par rullar film på dem...
Fina träd, härligt lövverk. Som du skriver - bladformen lägger man märke till!
Exotic
31-07-2004, 14:50
Cilla det lät mycket läckert, kan du inte visa bild på den med blommor Vore kanon kul att få se.
MVH Exotic
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.