ingmet
Hittar ingen info om vilken storlek bilderna max får vara. Försöker lägga upp bilder men ingen accepteras.
Har nu koncentrerat mig på en bild, den är på ca 535 kB, 2058x1536 och är i JPEG-format.
Jag loggas också ur albumsession inom någon minut, finns det tidslimit hur länge man får vara inne och redigera? Får felmeddelande FEL, du är inte inloggad - varje gång. Jag loggar in och accepteras, men trillar sedan ur.

Hjääääääälp..... sad.gif
Berith
Så här står det när man vill lägga till bilder....:

Storleken på de bilder som du kan ladda upp är begränsad till 100 KB

Men varför du trillar ur har jag ingen aning om! unsure.gif
ingmet
Tack för svar. Då är mina bilder alldeles för stora mao.. Hmm.. det blir till att mecka med kamerainställningarna. Har inget program att ändra upplösningarna med i efterskott.. Finns det någon sådan pgmvara gratis att hämta på nätet? Någon som vet?
ingmet
Nu har jag labbat och lyckats, det var inte helt lätt. Har nu hittat lägsta upplösning på digitalkameran, men bilden blev ändå för stor. Plockade upp den i datorns "Imaging" och hittade ett ställe att komprimera bilden, den minskade då från 153 kB till dryga 50 kB. Nu ska jag testa övriga bilder.. men jag lär väl aldrig lyckas komprimera 500 kB:are till under 100..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon