Full version: guldfisktrappa ?
kermita
När vi satt ute och åt i lördagskväll fick vi se guldfiskarna hoppa upp i vattenfallet.
De hoppade upp ca 15 cm och hamnade på stenarna i fallet och sen ramlade de ner i dammen igen. VI har aldrig sett de göra så förut. Vad var på gång ? Någon som vet, tack på förhand.
KURT
Ingen aning, när valar hoppar så har man spekulerat i att de skulle kunna bli av med parasiter som sitter i huden.
kristerh
Mina guldfiskar är oxså pigga på att hoppa, förra sommaren när det var 30 grader hade en hoppat ur dammen och låg på en stenplatta i solen, jag upptäckte det när jag stod på övervåningen och tvättade fönster, den hade legat ett bra tag och var alldeles torr och då menar jag TORR, jag trodde att den var död men tänkte att jag testar med att lägga ner den i dammen, och efter ca en minut simmade den lite stelt ner på botten, den hämtade sig bra,
när jag tog in dem för vintern så hade den bara en liten mörk fläck på fenan som sedan växte bort.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon