Full version: myror
Ciczi
Hej.

Har idag upptäckt att jag har trädgården full med myror. Inte ett bo eller så.... det är minst fem bon. Dessutom verkar det som de har puttat upp mina krokuslökar? Kan detta stämma? De är planterade på lämpligt djup för krokusar.

Sedan undrar jag om myrdosor. Fungerar det eller är det något annat som är bättre?

mvh Ciczi
Maria i Helsingborg
Vi fick gratis myrdosor genom bostadsföreningen(försäkringsbolaget) och de har fungerat jättebra. Jag är glad åt myrorna i trädgården men in i huset vill jag inte ha dem. De myror som tar sig in träffar på dosorna innanför dörren och i vårt grovkök och där smaskar de i sig det giftiga godiset som finns därinne och tar med sig så mycket de kan bära, tillbaka till boet som finns kring huset(om de hittar ut). Jag har inte sett myror inne på flera veckor nu.....men i trädgården jobbar de på smile.gif
KURT
Om myrorna har bra förhållanden att bygga bo på i trädgården så är det inte speciellt meningsfullt att försöka få bort dem , eftersom de bara kommer att komma tillbaka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon