norpan
Nu menar jag frilands hibiskus. Är väldigt sugen på att plantera en sån i min väldigt varma och solig hörna. Skulle det vara något? Bredd, höjd?

// Norpan zon1
norpan
Finns det verkligen ingen som har en hibiskus i sin trädgård??

Hannele, jag trodde att du hade en i alla fall (tror att jag sett en blå fin...) Eller det kanske var någon annan...
thomaswahlqvist
Ja gör det, jag har en vit .rosa och blå med fyllda blommor.
Tyvär så är mina små men den blå har jag sett i full storlek, jag snodde sticklingsmaterial från den, och lyckades oxå med att få den att ta sig.
Den blå var 3m hög och 1,5m bred, tätt och snyggt växtsätt,lite formad som en Poppel.
Den största fördelen är att dom blommar väldigt sent, då allt annat är överblommat, minns inte exakt när men slutet på aug.
Trivs dom så blir dom fort stora och fina, blommar villigt även när dom är små.

Ölandshälsningar Thomas blink.gif
norpan
Åh tack Thomas!
Var har du placerat din (läge)? Står den ensam eller har du den tillsammans med andra i en rabatt? Den är väl vacker även när den inte blommar?
thomaswahlqvist
Mina har jag i söderläge och i öster.
Dom står ensamma och utspridda långt ifrån varandra, man vill ju kunna vandra runt och ha dom som mål på vandringen.
Jag tror att du skulle lagt in din fråga under buskar och träd, där ser fler och du får fler svar. blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon