Hej!
Jag skulle vilja kunna odla fleråriga växter i kruka på balkongen, men eftersom jag inte har tillgång till ett svalt men ljust rum under vintern stöter jag på problem. Alternativen är att ta in dem i rumstemperatur - vilket jag förstått att få växter klarar - eller att packa in med tonvis av isoleringsmaterial.
Finns det någon växt överhuvudtaget som klarar sig i kruka på en balkong (som inte är inglasad) med bara en enkel och inte omständig isolering? Jag bor i Stockholm kanske jag ska nämna. Eller finns någon växt som faktiskt klarar att leva som krukväxt i hemmet i rumstemperatur under vintern?
Jag såg ett hyreshus där alla balkonger hade någon sorts gran eller tall planterade året om. Hur klarar sig dessa? De verkar vara "fasta installationer". Skulle gärna ha ett sådant barrträd som håller sig grönt även under vintern. Det är ju roligt med en vacker balkong även på vintern!!
Snälla rara, om det finns någon som kan svara på mina frågor och ge förslag på växter och sätt att övervintra dem smidigt så skulle jag bli överlycklig!!
Hälsningar
Lollo