Full version: miniros
kopernikus
God morgon!!
Fick en lite miniminiros utav min brorson när jag fyllde år i vår.
Den började ju se ful ut efter någon vecka så klart, så jag planterade om den i en större kruka. Då repade den sig och sköt i väg.. Så då tog jag mod till mig och planterade ut den i rabatten!! Det har till och med kommit flera nya knoppar på den nu. wub.gif

Kommer den att överleva där ut tror ni??
Eller skulle jag ha planterat ut den i våras redan när jag fick den?

En till ros relaterad fråga: Fick även (då jag fyllde år) en stor ros , som alltså ska planteras ute, men som blivit stående i sin plastkruka tills nu, pga tidsbrist. Nu grävde jag ner den i helgen som var. Sen kom ångesten. Tänk om det är försent att plantera saker nu?

Å jag som beställt en massa från horto green!! unsure.gif
astrid.m.s
Jag fick en s.k morsdagsros i kruka, alltså miniros som jag satte ut i rabatten. Hade inga förväntningar om att den skulle överleva. Att den gjorde det var ju överaskande nog. Den överlevde "några" vintrar och minns jag inte fel hade jag glädje av den tre somrar. ( zon V )
kristerh
CITAT (kopernikus @ 29-07-2004, 07:29)
Kommer den att överleva där ut tror ni??
Eller skulle jag ha planterat ut den i våras redan när jag fick den?

En till ros relaterad fråga: Fick även (då jag fyllde år) en stor ros , som alltså ska planteras ute, men som blivit stående i sin plastkruka tills nu, pga tidsbrist. Nu grävde jag ner den i helgen som var. Sen kom ångesten. Tänk om det är försent att plantera saker nu?

Å jag som beställt en massa från horto green!! unsure.gif

Du kan plantera krukodlade rosor hela säsongen tongue.gif se till att vattna mycket bara, morsdagsrosen kommer nog att överleva den med sleep.gif
Jag har planterat en sk morsdagsros för flera år sedan och den kommer tillb varje år.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon