Ingela_67
Vattenkruka i terracotta

Hejsan,
Har sett en bild någonstans på en kruka som ser ut som ungefär en kanna, med ett hål i botten där man kopplar en slang och får ett rinnande vattenflöde till exempel till en damm.
Vet att OSEA har denna i sitt sortiment..men jag har bara hittat en återförsäljare här i norrbotten och där är den slut för säsongen. sad.gif

Vore tacksam för tips på fler återförsäljare och/eller ev. butik som säljer över nätet.

Tack på förhand, och en fortsatt trevlig vecka.
MVH Ingela.

smile.gif
MariaS
Har just vistats en vecka i Rättvik. De hade en handelsträdgård nära travbanan där de sålde just denna typen av krukor.

Föresten, brukar inte ni också "kika in" när ni är på semester? Vår semester brukar sammanfalla med bilträffar och det brukar se lite lustigt ut med en hel djungel i baksätet på en Dodge från 1957 på hemvägen.

MariaS
Ingela_67
CITAT (MariaS @ 06-08-2004, 12:26)
Har just vistats en vecka i Rättvik. De hade en handelsträdgård nära travbanan där de sålde just denna typen av krukor.

Föresten, brukar inte ni också "kika in" när ni är på semester? Vår semester brukar sammanfalla med bilträffar och det brukar se lite lustigt ut med en hel djungel i baksätet på en Dodge från 1957 på hemvägen.

MariaS

Hejsan,
Tack för svaret Maria. Jag har lyckats hitta krukan i en butik i Sala. De skickar den per post så slipper jag åka så långt ner. Häruppe i norr är utbudet på dammtillbehör alltför litet...åtminstone i de butiker jag kollat med. sad.gif
Men det där med Dodgen och djungeln i baksätet fick mig att skratta.
Låter välbekant..även om jag inte har en Dodge. Min gubbe brukar bara skaka på huvudet och knorrar tyst över hur mycket pengar som gått åt denna gång när jag och någon vännina kommer hem från något besök på en handelsträdgår odyl. Bilen är överfull i växter, dekorationer osv.

Trevlig helg, hälsn. Ingela. rolleyes.gif
MariaS
Ja det är konstigt med gubbarna, är bilen full av blommor för några hundra är det genast ett himla knorrande, men har de själva fyndat på någon veteranmarknad för flera tusen säger dom inget blink.gif

MariaS
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon