Full version: Trädgårdstomtar
Truman
Finns det någon butik som säljer trädgårdstomtar i Skåne? Jag har blivit medlem nu så detta är mitt första inlägg !!:rolleyes:
Eva Swahn
OM!
Eftersom du bor i Skåne finns det på nära håll ett eldorado för älskare av "konst" i trädgården. I Sjöbo finns nordens största producent (enligt egen utsago) av trädgårdstomtar och annan glädje att pryda täppan med.

Gå till www.tradgardskonst.se

Men vill du fylla trädgården med lite ovanliga tomtar får du ta dig över till Kontinenten. Här finner du ett betydligt större utbud att överraska dina vänner med:

Gå till www.zwergenshop.de/

eller till en 10-poängare:

www.gatenzwerge-deutschland.de/

Via denna länk kan du gå vidare till: "ausgefallende, lustige und makabere Zwerge" fortsätt sen till: "erotische Gartenzwerge" och här finner du till exempel tomtevarianten "Gartenzwerge als Exhibitionist" för bara 51.50 euro. En uppseendeväckande prydnad som garanterat inte din granne besitter.

Vi har en expert här på forumet av inhemska och utländska trädgårdtomtar: "Virgo" (nu blir han nog inte glad på mig tongue.gif ) det är han som letat upp de tyska tomtelänkarna!
Virgo
hej,

Jag är enbart glad över att mina länkar fortfarande gör nytta.
Tomtar eller annat spelar ingen roll bara alla tycker det är roligt och samtidigt lär sig nåt. tongue.gif
Hannele
Vågat inlägg! tongue.gif
Jag hittar mina ibland på tillfälliga marknader... jag tror inte man ska
leta efter tomtar, de hittar dej?
Madde
Hej,
Vår tomte blev kidnappad av trädgårdstomtarnas befrielse front förra året! Vi saknade honom, men så en dag dök han bara upp igen. Med tomten fanns ett meddelande att han döpts till Vitalis. Vi är glada att Vitalis kommit tillbaka och kan vakta vår trädgård igen!
Hannele
Wow! Mina tomtar är riktiga hemmatomtar - dom vill inte gå på äventyr... unsure.gif
Eva i Skåne
CITAT (Madde @ 12-02-2003, 19:01)
Vår tomte blev kidnappad av trädgårdstomtarnas befrielse front förra året!

Är det fler än jag som tycker att det är humor i detta med tomtarnas befrielsefront? laugh.gif Jag kan inte låta bli att småskratta när jag läser om den.
Jag hade blivit skitsur om någon snodde något från min trädgård, så det vill jag absolut inte försvara, men bara att komma på detta med befrielsen............ wub.gif Fniss fniss
Gunvor Nilsson
CITAT (Virgo @ 10-02-2003, 01:35)
Tomtar eller annat spelar ingen roll bara alla tycker det är roligt och samtidigt lär sig nåt. tongue.gif

.....samtidigt lär sig nåt. Vad skulle man ha lärt sej? huh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon