astrid.m.s
I vår lokala tidning var det "dagens bild" på en som gjort ett jordgubbsland med bildäck. Bildäck i långa rader. Såg väldigt bra ut. Jordgubbarna kommer upp ifrån marken och händigt när det gäller ogräs.

Blommor i enstaka bildäck har man ju sett, men ett helt jordgubbsland! biggrin.gif
Något för den som har gamla däck som ligger och skräpar.

Kan det finnas gifter som inte är bra att odla i däck?? Nån som vet??
Tyvärr fanns inte bilden med i nättidningen för då kunde jag tagit med en länk.

Ev. om någon är intresserad att jag kan scanna in bilden och maila över den. Kan väl inte lägga in bilder här som varit i tidningar, det är väl inte tillåtet?? unsure.gif
astrid.m.s
Ang. mitt tidigare inlägg med jordgubbsplantor i bildäck. NU finns bilden i tidningen som du kan se via denna länk!

Bilden
humla
Kul idé!

Har ingen aning om det är giftigt eller så, hoppas någon annan kan svara på det...

Annars kanske man kan klä insidan med tjock plast eller liknande?
Johan.S
Jag tror knappast det finns några giftiga ämnen i bildäck som skulle lakas ut till växten. Såvitt jag vet konserveras insidan när det ligger fuktig jord inuti, det är utsidan av däcken som nedbrytningen sker.

Undrar om man planterat en jordgubbsplanta i varje däck, eller flera plantor i samma däck, kanske någon vet vad som vore lämpligt?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon