Full version: trädkaktus
pejori
har en trädkakltus pereskia aculeata som jag haft i flera år utan att den vill blomma sad.gif sad.gif
är det någon som känner till den och vet vad som fattas den? sleep.gif sleep.gif
den har växt till sej och är enormt stor. men inga blommor så långt ögat nåt rolleyes.gif rolleyes.gif
Fenja
I så fall är det fel på min med, har haft den i nära 10 år nu och inte blommar den.... men växer som ogräs, det gör den!!
Mvh
Fenja
TeliaNet
prova att ha den lite svalare på vintern och ge den mycket ljus.
pejori
CITAT (Fenja @ 31-07-2004, 19:12)
I så fall är det fel på min med, har haft den i nära 10 år nu och inte blommar den.... men växer som ogräs, det gör den!!
Mvh
Fenja

skönt då är jag inte ensam smile.gif smile.gif

har testat det också Telianet men med nedslående resultat
unsure.gif unsure.gif
funderar på att kasta ut den om sommaren i fortsättningen. gör det med ephifyllumen och dom blommar villigt, både blåa och lila smile.gif
Fenja
Pejori! Har du blå och lila epiphyllum? Kan du tänka dig att bli av med ett par sticklingar? Jag byter eller köper om du vill. Du kan väl pm:a mig om du är intresserad.
Mvh
Fenja
pejori
ja det har jag kolla min signaturbild laugh.gif laugh.gif
har importerat dom i från USA wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon