Full version: mata getingar
yla
här kan man se hur det går till att mata en geting

o dom som inte vill se den behöver inte titta
men dom e ganska tama rolleyes.gif
renate
Makalöst vackra bilder,dina vyer på åkrar helt underbart.Är det melon du bjuder getingen på?
Soliga hälsningar från Renate
fjodor
hej oldwolfie!!
har beundrat dina fina naturbilder ett tag.. även om jag inte har varit anmäld som medlem...

men jag hade för mig att getingar var "köttätare" och ännu hellere fiskätare. Kanske denna geting var törstig.??
yla
jajamensan dom älskar skinka o det är skinka som getingen äter
men tydligen är det fler som sett fel på skinkan o trott att de va melon

"min"geting vart också lite törstig o då drack den av vattnet eller skyn som runnit ur skinkan,,så visst blir dom törstiga också

rolleyes.gif rolleyes.gif
o tack både Fjodor o Renate för berömmet
jag suger i mej smile.gif rolleyes.gif rolleyes.gif tack tack rolleyes.gif
o förresten välkommen Fjodor rolleyes.gif
TeliaNet
man ska inte mata de små asen.
jag HATAR dem!
VeronikaP
Oj, vilka häftiga bilder!
Jag är väl inte heller så förtjust i getingar, förderar våra bin som inte bryr sig om annat än nektar och pollen...
*Felix matte*
Vilken bildserie!!!!!!!!!!!! ohmy.gif wub.gif
Den borde du väl skicka in till någon tidning eller Tv-kanal för publicering!?

Jag hade tänkt testa med skinka men blev avrådd av barnen eftersom jag är extremt känslig för både mygg och knottbett och då också mest troligt mot getingstick.
fjodor
vet INTE hur det är med getingsting jämfört med BI-stick men enl mina källor KAN bi-stick vara bra för folk med reumatism.. ??????? Kan någon bekräfta eller dementera??
Kattgräs
CITAT (fjodor @ 31-07-2004, 23:45)
vet INTE hur det är med getingsting jämfört med BI-stick men enl mina källor KAN bi-stick vara bra för folk med reumatism.. ??????? Kan någon bekräfta eller dementera??

Getingar och bin är så pass olika så jag tvivlar på att getingstick skulle kunna vara bra oavsett om bistick är det eller ej.
amaira
Fantastiskt fina bilder! Wow!

Roligt att få bildeserie på hur hon skär ut en lagom bit som hon kan klara att transportera hem till boet.

Ja, hon är en hon. En arbetare, som är sterila honor.
Och det är larverna som behöver proteinet som finns i kött (och även insekter, de är ju också rovdjur).

Kolhydrater och protein vill hon ha. Kolhydraterna finner hon i frukt, saft, sav, nektar osv.
Proteinerna i kött, som sagt. Även i bladlöss, så getingar gör nytta.

Hon har ingen som helst anledning att sticka dig! Hon råkar ju dessutom illa ut själv då.
"Självmordsbombare", eller -stickare, är de bara när de försvarar boet - eller blir trängda/klämda.

Det var en vacker dam du fotat, med sina fransiga vingar. Hon har jobbat duktigt kan man förstå, när vingarna blivit så slitna. Snart får hon nog övergå till vakt-tjänst och bevaka boingången.
När vinten kommer är hon död.

/amaira.
yla
hmm aha jag trodde att arbetarna va maskulin wub.gif
där ser man så fel man kan ha
nåja jag gillar dom iallafall så det så

har aldrig blivit biten eller stucken utom en gång då jag råkade trampa på en stackare o det förstår man så väl att dom försvarar sej då,det va ju trängt läge o bara jag som överlevde wub.gif
Exotic
Vilka bilder på den mumsande getingen, fick lära mig att det är honorna som är uta och äter och flyger runt en .
Och att hanarna suger näktar, visade de på tv för barn *skratt*
alltid lär man sig nått.

Då tror jag att jag gillar kilerna bätter rolleyes.gif

MVH Exotic
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon