Full version: Härliga kaniner!
Vicke
Jaha, ska väl visa er mina älsklingar då, som gör att jag inte vill ha några giftiga växter överhuvudtaget hemma, som fått mig intresserad av örter, som får bättre mat ur näringssynpunkt sett än jag själv och som jag till och med kan offra de godaste jordgubbar åt. laugh.gif

Silver, djuraffärskanin, drygt 3 år och någon slags hermelinkorsning. Den vackraste som finns och väldigt kelen. wub.gif

Tilda, hermelinhona (raskanin) och drygt 1 år. Liten bitch med hett temperament men oemotståndligt söt. wub.gif

Är f.ö. forumvän från tidigare med Cala98. smile.gif
cala98
Ja, välkommen!
amaira
CITAT
Liten bitch med hett temperament

Det syns faktiskt på henne! En kanin med personlighet, som vet vad hon vill.
Dom är oemotståndligt söta, både Tilda och Silver! wub.gif

Välkommen, önskar amaira.
netaave
Vilka otroligt fina små kaniner.
Vi har en viltfärgad hermelinhona som är drygt 4 år och jättetam, vi har haft henne sen hon var 8 veckor. Hon är verkligen en familjemedlem och jag kunde inte i mina vildaste fantasier tro att det gick att få en kanin så tam (och rumsren.)
Hon har alltid varit väldigt liten, förmodligen sist i kullen. Hon har också ett temperament och säger minsann ifrån om något inte passar. Är otroligt social och kelen, vi har henne som innekanin och hon är lös från tidig morgon tills vi lägger oss, ska alltid "vara med" när jag jobbar i trädgården har jag henne antingen i långt koppel på hundskruv eller i en rastbur.
Hon gillar också jordgubbar.
Vicke
biggrin.gif Tack!

Ja, de kan bli så väldigt tama. Hon trivs säkert jättebra hos er. smile.gif
Ingo
Vi har också blivit med kaniner. Två dvärgvädurar som heter Lakrits och Kakao (Lakrits är vit med svarta fläckar, Kakao vit med bruna fläckar) fast vår tvååring har förenklat det och kallar dem kollektivt för Lakrits-O.

Vi hade egentligen inte planerat att skaffa djur just nu men så berättade grannarna att de hade en bekant som måste skänka bort två sexveckors kaniner och undrade om vi var intresserade. Och eftersom våra tvillingar som föddes den första april tar så mycket tid för oss, tänkte vi att det kunde vara trevligt för våra äldre barn (N på sex och ett halvt år och A på två) att ha något att sysselsätta sig med. Så...

Lakrits och Kakao ska få vara utekaniner, för vi tycker att det är tillräckligt rörigt och tätbefolkat med två vuxna och fyra barn på 120 kvadrat. Så min semestestertid delade jag mellan barnen och att bygga en stor utebur med dubbla och frigolitisolerade väggar, golv och tak.

Det är faktiskt trevligt med lite djur som huserar i trädgården, utöver hararna, igelkottarna, ekorrarna, fladdermössen och räven som också figurerar där.
Sylvia
Jag var på kaninjakt häromdagen. Grannens lilla kaninunge fick för sig att rymma för att utforska den stora världen utanför.
Den befann sig ute på parkeringen ett bra tag och gömde sig under bilar och lät sig inte fångas. Och grannen som inte var hemma....
Försökte flera ggr få tag i den utan att lyckas, den var för snabb! Till slut kom grannen hem och deras snabba dotter fick äntligen tag i rymlingen! Så här såg hon ut!

Frida Sandman
*phu*
Äntligen någon fler än jag själv som verkar gilla kaniner wub.gif

Jag håller på med kaninhoppning, det är mitt ALLRA största intresse, och till helgen är det klubbmästerskap tjugo mil bort. Gissa om man längtar???

Den som gillar kaniner kan ju kika in på min hemsida: http://hem.passagen.se/vargmyran

Finns många foton och sånt där biggrin.gif wub.gif
cala98
Vilken fin hemsida du har, Frida! Klart vi gillar kaniner! Här är mina!
Vicke
Har också programmet fullt för augusti:
8/8 Pet class och inofficiell hopptävling,
21/8 Pet class och officiell hopptävling,
28/8 officiell hopptävling

biggrin.gif Underbart! Ännu kan jag väl tränga in nåt evenemang bara jag får upp ögonen för det laugh.gif Ställer min hermelin i exteriörklass också men jag hade missat anmälningstiden sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon