Mi70
Nu är jag stolt "mor" till den första blomman på tre änglar med knoppar..... wub.gif

Har med stigande spänning sett hur den vecklat ut blomman lite mer dag för dag, för att idag efter det häftiga regnet överaska mig totalt med en fullt utslagen blomma! Den doftar underbart och jag är så glad, den har jag drivit upp från frö förra året.........! Njut av lite fina bilder på den ännu ensamma blomman. biggrin.gif wub.gif rolleyes.gif tongue.gif

Betty
Grattis, jag vet precis hur det känns! wub.gif
astrid.m.s
Visst är det roligt när de blommar. Mina var vita just när de slog ut och sedan blev de mer och mer rosa men det är naturligt har jag läst någonstans.
Har dina ändrat färg?
Började med "änglar" förra sommaren.
Mina verkar ha blommat över nu om det inte kommer fler förstås. Jag vet inte riktigt hur blomningen brukar vara, kanske det kan vara olika,
det finns ju så många sorter.
Det blev många fler blommor detta år men jag tyckte de ramlade av så fort.
Tycker att den på bilden är lik min då man ser bladen och växtsättet.
biggrin.gif
Nutten
Änglar, visst finns de!!! wub.gif Ljuvlig blomma! Den färgen du har är precis den jag ville ha, men jag kunde bara ta stickling från en laxrosa planta, så det är vad jag har.

Min ängel blommar också, fastän jag har torterat den rejält. Klippte tillbaka och bladade av hela plantan, sånär som på två blad i toppen där det var som flest stora knoppar...Lite grymt, men den var översållad med spinn trots alla mina försök att ta kål på dem och jag ville inte att det skulle sprida sig som en löpeld till övriga växter. Ängeln är ju stooooor...Tur att den också är tålig!! smile.gif
Exotic
Åjjaaaaa visst är dem bara så läckra våra Änglar rolleyes.gif
Roligt nu när din fick visa sig i hela sin prakt Nuttan :)och att du drivit upp den själv .
Och doften är bara så underbar när den kommer på eftermiddagen rolleyes.gif

2 av mina Tyskalndsinp blommar nu för första gången & den 3 sorten är på väg smile.gif rolleyes.gif

MVH Exotic
Mi70
Ja, det är något speciellt att se änglarna blomma, helt faschinerande!

Jag trodde att blomman skulle vara mer gul, men den är mer gulvit...

Exotic, har du bilder på dina blommande änglar från Tyskland, så som de ser ut nu?

Vad jag sett har inte blomman ändrat färg ännu. Stänger den sig på natten? I morse var blomman igenstängd, för att ha öppnat sig igen nu på eftermiddagen! Den andra blomman har slagit ut idag, och det är fullt av knoppar på alla tre! wub.gif

Allt slit med att stå ut med tre avlövade pinnar i ett hörn i vardagsrummet hela vintern, var värt det, för dessa blommor!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon