Lannhagen
01-08-2004, 12:03
är tydligen inte alla plantor som ger nya skott ? Hur vet jag det när jag köper dem?
Köpte jordgubbsplantor i våras, men det visade att nära hälften var smultronplantor. Dem däremot sätter skott så man nästan blir galen!!
Kankse nån som har några plantor över som man kan få köpa. Själv har jag en massa smultronplantor...... om nån är intresserad....
Tacksam för svar
Mvh
Fredric
Hej och välkommen hit!
Jag har Koronajordgubbar, medelsena, stora, söta och rikligt revande! Om du pm:ar mig om en månad eller två, så kan du få hur mycket revor du vill!
Mvh
Fenja
Lannhagen
01-08-2004, 12:22
tack snälla Fenja!! det ska jag göra.
Har kollat runt här lite, man har tydligen tagit fram jordgubbsplantor som inte revar sig. Tyvärr är det väl såna jag har fått tag på.....
TeliaNet
01-08-2004, 15:44
wewibulls och nelssons och tompsson & morgans frö revar revar inte.
Maria i Helsingborg
02-08-2004, 10:04
Hejsan.....
Om du bor i närheten av mig kan jag nog åstadkomma ett 15-tal revor.
"Senga Sengana
Välkänd tysk sort från 1955, som helt har dominerar den svenska odlingen såväl privat som yrkesmässigt. För hobbyodlaren som tycker om den klassiska jordgubbssmaken och -doften, är detta fortfarande det måhända bästa alternativet. En kraftigvuxen sort med stark revbildning. Bären är stora och kägelformade med en "syrlig" smak och glänsande röda. Mycket lämplig till infrysning. Mottaglig för gråmögel."
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.