lotta_
Jag odlar tomater, totem, i krukor på altanen. Har inte gödslat dem någonting sedan jag planterade dem. Nu ser jag att bladen börjar bli en aning gula. Kan jag gödsla nu och i så fall med vilket gödsel?
Fenja
Lotta! Sök på tomater och tomatgödsel här på forumet, glöm inte bort att söka även senare än trettio dagar så får du fler träffar. Jag är ganska säker på att du kan hitta svar på din fråga.
Mvh
Fenja
lotta_
Tack Fenja! Jag är rätt ny här i forumet och hade inte lärt mig sökfunktionen förut. Nu har jag sökt och funnit svaret på min fråga.

biggrin.gif
MRLINDELL
Se till att använda rätt gödning så slipper du stora plantor och får mindre vattninga tomater. Många göder totalt fel och det beror på att alla propagerar för GÖDNING utan att tala om i vilket syfte, vilka plantor och hur vädret ser ut.
Göder man mycket när det var regnigt och blaskigt skadar det mera. Det är när tomaterna blir större och bär kart och värmen kommer som man kan ge dem något som har RÄTT NPK värde. De flesta gödningspreparat innehåller för mycker kväve som bara bidrar till GRÖNMASSA och du vill ha mera till tomaterna. Använd då inte flytande gödning som kanske är mera anpassat till blomster än frukter. Substral har flera olika sorter, även för grönsaker.
*Laika*
Flytande Blåkorn är skitfel då alltså? Vad rekomenderar du istället?
mvh. Laika
MRLINDELL
En näve Algomin innehåller mer än bara kväve som är bra för växande tomatplantor. Jag använder också substral för grönsaker.

Läs på www.tomatsidan.se
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon