Saiai

I fredags gick jag upp till grannen med en korg i handen, och när jag kom hem var den full med kattungar....:-)
Visserligen "bara" två, men ett par tigrrrrar....... Öppnade locket på korgen i hallen, och försiktigt smög dom sig ut och började undersöka sitt nya hem. Efter en stund kände de sig säkrare och började leka med allt de kom över, korgen var rätt intressant, och små tygleksaker, förutom de små leksaksmössen som de fick med sig.

Nästa prövning var hunden, som fick stå bunden i köket till att börja med. Den var ju fullständigt hemsk i deras ögon, Bill satt i korgen och stirrade över kanten, och Bull gömde sig bakom och kikade fram ibland. Natten fick dom tillbringa i hallen och köket (sov i sonens säng) medan hunden sov under min säng som han brukar. Efter lite fräs och spott kom de underfund med att hunden inte tänkte äta upp dom, och nu kan de promenera förbi på nära håll lite nonchalant svängande med svansen utan att titta på honom... Dejvid var inget vidare förtjust i ungarna, blev rädd och ville ut direkt trots att han inte varit inomhus på två dagar. Nästa gång han kom in släppte vi inte ut honom, och han fick tvinga sig själv att ligga kvar på hallmattan och iaktta dom. Tyckte att han såg t.o.m lite intresserad ut, när de försvann runt ett hörn smög han efter. Han var ute inatt, men hörde just att han kommit in igen. Hoppas han lär de små vem som är n:o 1 så dom inte tar överhand med honom...

De små tvillingarna är inte helt identiska, Bill är ljusare, tuffare och keligare. Bill är lite försiktig, rödare i färgen och mindre. Så ljuvliga båda två, och duktiga att gå på "pottan" :-) Hoppas bara att dom kan bli lite långhåriga vilket var mitt intryck av dom när dom var mindre. Mjuka och luddiga är dom iaf....;-)
*Laika*
Nja, långhåriga är nog lite väl optimistiskt. men semi, det är ingen omöjlighet. Långhårskatter är mina favvisar också. Dina små "raringar" ser verkligen ut att kunna bli riktiga Bill o Bullkatter (fulla mad bus). lycka till med dom framöver.
mvh. Laika
Nutten
Hur gamla är de nu, 12 veckor? Söta är de, men säg den kattunge som inte är det!? Själv måste jag vänta en månad tills min lilla "teopard" kommer och gör min egen tiger sällskap...
yla
attans gosiga påminner om min torsten som va en brandgul herre som blev 22
*Felix matte*
dem skulle jag gärna haft hos mig... bara jag tålde sad.gif wub.gif
Saiai
Dom är nio veckor, födda natten efter Mors dag. Tror det blir riktiga bamsingar till katter, särskilt Bill, han är så glad i mat att han försöker rensa både hundens och den andre kattens skålar...;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon