Full version: jordgubbsplantor
ammi52
Jag undrar om någon vet var man kan köpa jordgubbsplantor med namn Polka. Dessa gubbar är söta och hjättegoda.
TeliaNet
du kanske är lite sent ute men blomsterlandet har.
lillalupin
Är det sent att köpa jordgubbsplantor nu?
Vill så gärna ha ett jordgubbsland till nästa sommar och tänkte köpa och sätta plantor i höst, men jag kanske bör skynda mig på för att överhuvudtaget få tag på några plantor då?

Är det någon som kan rekommendera någon favoritsort (mer än Polka smile.gif )?
TeliaNet
bounty och sarian/sara är ganska bra.
om du int får tag på plantor, så köp frö och så inne i februari.
weibulls jgbsfrö har jag.
lillalupin
OK tack!
Fenja
Hej Lillalupin!
Om du hör av dig till mig om en månad eller två har jag kopiösa mängder av Koronarevor. Korona är frisk, stor, söt, god och medelsen, en toppen jordgubbe!!
Mvh
Fenja
lillalupin
Oj ja jättegärna! smile.gif Fungerar det att skicka dom per post?..
dietyl
Petflaskor är ett tips om man ska posta växter/sticklingar, skär av botten och placera det du ska skicka i flaskan, tejpa på botten igen.

Lite blött papper eller liknande håller fukten i flaskan.
160kvm stort hus
Fenja har utmärkta jordgubbar!!

Och det går superbra att få dom skickade med post, paketet är lite fuktigt bara....
Iallafall mitt.... Tjejen på ica ( postservice ) tittade lite konstigt på mig, men då sa jag bara. Åh! Äntligen har mina guldfiskar kommit!
Hi hi hi...

Mvh G
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon