Ville bara visa hur tjusiga blommor en av mina passisar får på balkongen!

Om ni vill se andra, blandade bilder så finns det i mitt nyutlagda album.
wolkenkrabber
02-08-2004, 15:35
fin passiflora, vilken sort är det? gillar den skarpt
Väldigt vacker! Doftar den gott?
Det här med sorten är lite si och så. Plantan jag tog sticklingen av för ett par år sedan, saknade namnlapp. Dock tror jag det är P. belottii 'Impatrice Eugenie'
Doft har jag inte märkt någon, men å andra sidan har jag annat som doftar på balkongen.
*Felix matte*
02-08-2004, 21:08
Sammanlagt fem stycken såna här blommor han min Passiflora haft men nu är det länge sedan sista blomman

Så här såg mina blommor ut
Min alldeles vanliga passionsblomma (sån du har på bild) vill inte blomma alls. Den har inte ens haft minsta antydan till knopp, fastän den får samma behandling som de andra. De båda andra har knoppar och blommor från tidig sommar och långt in på vintern (beror på hur pass mild den är förstås, blir det för kallt trillar knopparna av istället). Den vanliga växer som ogräs istället, vilket de båda andra iof också gör. Märkligt?
kristerh
03-08-2004, 08:39
Snygga blommor
får ni frukt oxså?
krister
De här är nu inga passisar man vill ha frukt ifrån, så nej, ingen frukt här inte. Tror inte ens jag har något kryp som gillar att pollinera dem...
*Felix matte*
03-08-2004, 09:48
Inga frukter trots att jag pollinerat med pensel
Om alla blomknoppar slagit ut hade den varit översållad med blommor
men de flesta ramlade ner.
kerstin z5-6
03-08-2004, 10:47
jag har fullt med frukter på vår blå Felix matte

men de är ju inte goda .. ätbara men smakar inget alls -Den börjar nog blomma igen snart ska du se

Den gör månadslånga uppehåll här med
mina passionsblommor växer så det knakar, men har inte tillstymmelse till blomknopp en gång! får man fråga hur ni sköter om era?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.