Full version: En passionsblomma
Nutten
Ville bara visa hur tjusiga blommor en av mina passisar får på balkongen!

Om ni vill se andra, blandade bilder så finns det i mitt nyutlagda album.
wolkenkrabber
fin passiflora, vilken sort är det? gillar den skarpt
lotta_
Väldigt vacker! Doftar den gott?
Nutten
Det här med sorten är lite si och så. Plantan jag tog sticklingen av för ett par år sedan, saknade namnlapp. Dock tror jag det är P. belottii 'Impatrice Eugenie'

Doft har jag inte märkt någon, men å andra sidan har jag annat som doftar på balkongen.
*Felix matte*
Sammanlagt fem stycken såna här blommor han min Passiflora haft men nu är det länge sedan sista blomman sad.gif Så här såg mina blommor ut

Nutten
Min alldeles vanliga passionsblomma (sån du har på bild) vill inte blomma alls. Den har inte ens haft minsta antydan till knopp, fastän den får samma behandling som de andra. De båda andra har knoppar och blommor från tidig sommar och långt in på vintern (beror på hur pass mild den är förstås, blir det för kallt trillar knopparna av istället). Den vanliga växer som ogräs istället, vilket de båda andra iof också gör. Märkligt? unsure.gif wacko.gif
kristerh
Snygga blommor rolleyes.gif
får ni frukt oxså?
krister
Nutten
De här är nu inga passisar man vill ha frukt ifrån, så nej, ingen frukt här inte. Tror inte ens jag har något kryp som gillar att pollinera dem...
*Felix matte*
Inga frukter trots att jag pollinerat med pensel sad.gif
Om alla blomknoppar slagit ut hade den varit översållad med blommor
men de flesta ramlade ner.
kerstin z5-6
jag har fullt med frukter på vår blå Felix matte smile.gif men de är ju inte goda .. ätbara men smakar inget alls -Den börjar nog blomma igen snart ska du se smile.gif Den gör månadslånga uppehåll här med smile.gif
silas
mina passionsblommor växer så det knakar, men har inte tillstymmelse till blomknopp en gång! får man fråga hur ni sköter om era?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon