ester
Nån som har tips på snygga skyltar som man antingen kan köpa eller tillverka själv och sätta upp bland kryddorna?
Annelie
Man kan gjuta egna! Hitta några trevliga formar eller tillverka själva. Det finns ju pepparkaksformar som duger alldeles utmärk.. eller barnens sandleksaker. rolleyes.gif

Antingen ristar man in namnen innan bruket brännt riktigt klart och färgsätter ristningarna om man vill..eller så kan man skriva dit namnen med lämplig färg när bruket är torrt. Namnskyltarna fäster man på lämpliga pinnar sedan med lim eller lite bruk.

Enkelt och billigt. En säck bruk räcker till massor av skyltar smile.gif
Mia, zon 3
Jag tillverkar och säljer kryddskyltar (Reklam,reklam!). Ska försöka lägga in en bild, om någon skulle vara spekulant.... rolleyes.gif
Eleanor
Jag gör egna av spillbitar från ett snickeri. Ca 200-250mm långa, 25mm breda & minst 5mm tjocka. Såga till en spetsig ände, putsa, olja in med linolja/terpentin, måla med linoljefärg, skriv sedan med tunn pensel i linoljefärg. Mina kryddskyltar är ultramarinblåa med vit text. Det enklaste är oftast det vackraste. I mina fruktträd hänger skyltar i oljad ek i fina(tunna) mässingkedjor, med text inhuggen & sedan imålat i vitt.

Måste testa att gjuta skyltar också, låter kanonsnyggt!
Cilla
CITAT (Mia @ zon 3,12-08-2004, 14:24)
Jag tillverkar och säljer kryddskyltar (Reklam,reklam!). Ska försöka lägga in en bild, om någon skulle vara spekulant.... rolleyes.gif

Javisst, men jag är ute efter äppelympsskyltar som håller ett 10-tal år. Gör du skyltar som kan hänga också, dvs som det är hål i?
Mia, zon 3
CITAT (Cilla @ 14-08-2004, 02:17)
CITAT (Mia @ zon 3,12-08-2004, 14:24)
Jag tillverkar och säljer kryddskyltar (Reklam,reklam!). Ska försöka lägga in en bild, om någon skulle vara spekulant....  :rolleyes:

Javisst, men jag är ute efter äppelympsskyltar som håller ett 10-tal år. Gör du skyltar som kan hänga också, dvs som det är hål i?

Hmmmm..... kanske, men de är i sten, så det blir nog tungt för en liten ymp?
Cilla
Å, i sten! Vad snyggt! Vill du maila mig foton på exempel?
Jag behöver skyltar till allt möjligt, också till träd.
Mia, zon 3
Ska påminna hjärnan att ta med bilder, hoppas kunna fixa det på måndag!
Mia, zon 3
Nu ligger det en bild i mitt album! smile.gif
KURT
Inte vackra men funktionella:

http://www.biltema.se/products/product.asp...5&iItemId=45586
Alpiner i Halmstad
Efter många års försök med olika namnskyltar har vi hittat en metod som passar oss.

Vi köper materialet i okupad form, texten gör vi med en gravyrpenna.
Skator, trastar och trädgårsbesökare kan inte få upp skyltarna.
Solen bleker inte bort texten under soliga marsdagar.
Skyltarna böjer sig under vinterns snö och täckning.
m.v.h. Bernt
Cilla
Bra idéer! Och Mia - stenskylten är urfin!! Graverar du in texten eller använder en bra färg?

Har behov av ett 50-tal skyltar till träd i en park, och vill ha en skyltvariant som skiljer sig från de normala så att de blir mindre begärliga att stjäla. Ca 10 år vill jag att de ska hålla.

Sten med hål så att man kan hänga upp + text med trädsort + parkens namn kanske? Låter dock som en hel del arbete - men om jag skickar hålgjorda stenar kanske, Mia?
MadeleineB
Jättefina stenskyltar, Mia!
Hälsningar
MadeleineB
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon