Full version: Däckade jordgubbar
astrid.m.s
En bild på ett jordgubbsland i däck som publicerades i ÖA för några dar sedan.
Bilden
blink.gif biggrin.gif
TeliaNet
bildäck innehåller cancerogena ämnen, jag skulle inte äta de bären.
astrid.m.s
CITAT (TeliaNet @ 02-08-2004, 22:49)
bildäck innehåller cancerogena ämnen, jag skulle inte äta de bären.

Jag berättade om detta jordgubbsland i köksträdgården och ställde då den frågan om det fanns gifter som kunde vara olämpligt att odla i däck.
Fick inget svar då. Vad är cancerorgena ämnen? Cancer finns med i ordet så det är väl att det är cancerfrankallande, eller....??
Kanske bäst att hålla sig till blommor i däcken istället, det är väl det vanligaste man sett.
TeliaNet
cancaerframkallande - helt rätt!
amaira
Ja, cancerogena ämnen betyder att det är ämnen som kan framkalla cancer.

Men jag skulle tro att de i det här fallet är ganska bundna i själva däcken. Det sker ju inte precis någon nötning på däcken i det där läget.
Jag skulle vara mer orolig för att gå utefter en stor trafikled, än att äta av däck-jordgubbarna.

/amaira smile.gif
pejori
CITAT (amaira @ 03-08-2004, 09:00)
Ja, cancerogena ämnen betyder att det är ämnen som kan framkalla cancer.

Men jag skulle tro att de i det här fallet är ganska bundna i själva däcken. Det sker ju inte precis någon nötning på däcken i det där läget.
Jag skulle vara mer orolig för att gå utefter en stor trafikled, än att äta av däck-jordgubbarna.

/amaira smile.gif

håller med dej rolleyes.gif rolleyes.gif
tänker man på det hela tiden skulle vi vara bra hungriga smile.gif
man får ju canser av allt man äter ju blink.gif wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon