Full version: Mitt växthus
Nina Å
rolleyes.gif
Jippii!! Nu är mitt växthus nästan klart!! Vi har planerat, donat och byggt hela sommaren. Nu återstår "bara" dörren och trägolvet... Och att göra i ordning odlingsbäddarna och att inreda och... allt det som är roligt!!

Jag har ritat växthuset själv, med hjälp av maken. En del tips har vi tagit ur böcker, men själva idéen till konstruktionen hittade vi i en tidning. Vi valde plast till taket, kanske inte världens snyggaste, men med tanke på att vi bor mitt i skogen har massor av snö på vintrarna, så... Glasen kommer från en skola, där de nyligen böt fönster. Virket är impregnerat.

Jag är jättenöjd och väntar nu bara på nästa vår, då jag kan börja använda det på allvar! Men redan nu ska jag börja njuta av mitt nya trädgårdsrum. Gissa om jag är lycklig wub.gif

Satte in några foton i albumet ifall nån vill titta tongue.gif
Nina
Norrlänning
Hej Nina

Växthuset blev jättefint ,högt i tak.
Håller själv på för fullt att inreda växthuset så det är klart att tas i bruk till våren.

Norrlänningen
TeliaNet
vad fint det blev.
är lite avis på dig.
ogräset
Hej Nina!

Jättefint växthus!!
Trevligt att det är fler som väljer att bygga sina egna växhus i trä.
Håller själv på att bygga ett träväxthus, fattas bara att lägga marksten och bygga odlingsbäddar (har även plats för en vilstol att slöa i).

Mvh: Birgitta

PS har lagt in några bilder i albumet.
Helen i Piteå Zon 5
Har kollat in både Ninas och Birgittas växthusbyggen och jag säger då bara det.....urtjusiga! ni har verkligen lyckats med era ritningar. Där kommer ni att tillbringa många härliga timmar. /Helen
Smekajsa
Åååhh,visst är det roligt med växthus wub.gif wub.gif wub.gif
Ann-Christine
Jättefint och vilken härlig takhöjd
kerstin z5-6
Vilket jättevackert hus ni byggt -o vad du kommer att njuta av det smile.gif
Carinas
CITAT (ogräset @ 03-08-2004, 16:28)
Hej Nina!

Jättefint växthus!!
Trevligt att det är fler som väljer att bygga sina egna växhus i trä.
Håller själv på att bygga ett träväxthus, fattas bara att lägga marksten och bygga odlingsbäddar (har även plats för en vilstol att slöa i).

Mvh: Birgitta

PS har lagt in några bilder i albumet.

Hej !

Vilket fint växthus du har. Hur stort är det?

Jag ser att du har byggt med kanalplast. Har det fungerat bra eller har du fått mycket lager på det?

Carina
ogräset
Hej Carina

Kul att du tyckte om mitt växthus, det är min son som har byggt det i lösvirke. Det är ca 12 m2, kanalplasten fungerar jättebra. Har inte haft några problem med beläggningar.

MVH Birgitta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon