|
råse-marie
03-08-2004, 09:48
Hörde på nyheterna att man nu ska börja att kolla besök och anställda med metalldetektor ....  ska det vara nödvändigt ... Tänk om dom har en stor melon för att njuta av och då måste man ju ha kniv för att dela på den  ..... Nä stackare säger jag .... fy vad dom måste stå ut med mycket.
*Felix matte*
03-08-2004, 09:51
CITAT (råse-marie @ 03-08-2004, 10:48) Hörde på nyheterna att man nu ska börja att kolla besök och anställda med metalldetektor ....  ska det vara nödvändigt ... Tänk om dom har en stor melon för att njuta av och då måste man ju ha kniv för att dela på den  ..... Nä stackare säger jag .... fy vad dom måste stå ut med mycket. Är det allvarligt menat?
*Laika*
03-08-2004, 09:58
Allvarligt menat om dom ska ha större kontroll eller att rose-marie tycker att dom är stackare som får utstå kontrollen? Om det var det sista så får jag bara tillägga taskig humor mvh. Laika
*Felix matte*
03-08-2004, 10:05
CITAT (Laika @ 03-08-2004, 10:58) Allvarligt menat om dom ska ha större kontroll eller att rose-marie tycker att dom är stackare som får utstå kontrollen? Om det var det sista så får jag bara tillägga taskig humor mvh. Laika Kanske borde jag ha uttryckt mig tydligare. Jag undrar om råse-maries inlägg var allvarligt menat.
CITAT (Felix matte @ 03-08-2004, 10:51) CITAT (råse-marie @ 03-08-2004, 10:48) Hörde på nyheterna att man nu ska börja att kolla besök och anställda med metalldetektor ....  ska det vara nödvändigt ... Tänk om dom har en stor melon för att njuta av och då måste man ju ha kniv för att dela på den  :( :( ..... Nä stackare säger jag .... fy vad dom måste stå ut med mycket. Tycker du verkligen att man ska få ha med en kniv in på anstalterna, då man kan använda den till lite mer än att dela meloner med...? Man får väl dela på melonen innan man går in, lägga bitarna i plast för att de inte ska torka och sedan lämna över dem till personen som de ska lämnas till. Jag förstår att detta med melonen bara var ett exempel, men det flesta liknande problem har lösningar som går att använda, utan införande av metallredskap till anstalten.
de e ju självklart att de behövs kontroller personlig integritet har man förlorat rätten till då man begår brott o för vakter o besökare är det bara bra me stor koll för då kan dom inte hotas att utföra saker förhoppningsvis
råse-marie
03-08-2004, 10:19
Hoppsan  glömde visst att skriva ironi...... förlåt Självklart trodde jag att dom redan hade sådana kontroller på anstalter för våra "farligaste brottslingar". Hoppas att ni läser denna rättelse så ni inte tror att jag är HELT galen
*Felix matte*
03-08-2004, 10:21
andersen
03-08-2004, 10:22
TeliaNet
03-08-2004, 10:27
en ska till bara; nu ska rymlingarna genomgå ytterligare en rättegång, men de sitter ju redan i fängelse, räcker inte det?
Självklart har jag läst det!  Började fundera lite...
råse-marie
03-08-2004, 10:34
CITAT (TeliaNet @ 03-08-2004, 11:27) en ska till bara; nu ska rymlingarna genomgå ytterligare en rättegång, men de sitter ju redan i fängelse, räcker inte det? Ja men man kanske inte vet om det är något mer brott som behöver utredas .... Det kan även vara så att dom har rätt till skadestånd efter att vara lidit av svält i en och en halv dag... Hoppas att dom fick ett skönt bad och lite varma kläder när dom kom hem! Polisen trodde att det var delvis pga av det som dom kunde tas. Undrar hur dom skulle må i ett lite fattigare land....kanske skulle dom inte orka rymma ens OBS!!! detta är skrivet med ironi och min dåliga humor Lajka
netaave
03-08-2004, 10:41
Jag blev lite chockad över att det inte blir annan påföljd än dagstillägg på rymning.
kristerh
03-08-2004, 11:29
CITAT (TeliaNet @ 03-08-2004, 11:27) en ska till bara; nu ska rymlingarna genomgå ytterligare en rättegång, men de sitter ju redan i fängelse, räcker inte det? Varför skall alltid de värsta brottslingarna ha de dyraste advokaterna? läste att han olsson skulle få althin som försvarare, förståss på vår bekostnad  han har ju ett par miljoner undangömda från tidigare rån, han kan väl använda dem!! Såg dessutom en intervjuv (stavning) med en tidigare intern på hall,han sade att de flesta itagna hade knivar som de tagit från matbespisningen... och vässat till i slöjden... Jag trode i min enfald att så farliga brottslingar åt med plastbestick. (sverige är fantastiskt) krister
CITAT (TeliaNet @ 03-08-2004, 11:27) en ska till bara; nu ska rymlingarna genomgå ytterligare en rättegång, men de sitter ju redan i fängelse, räcker inte det? nej det räcker inte. den nya rättegången gäller brott dom begått under rymningen. där blir det påbackning men i Tony Olssons fall blir det lite knepigare.......... Han är ju redan dömd till livstid. kan inte bli högre ju
*Laika*
03-08-2004, 11:41
Synd att det inte var i USA, där kan dom få flera livstidsstraff. fast inte blir dom äldre av det heller  . Man tycker ändå att han inte ska ha en chans till benådning i alla fall. Det är det minsta man kan begära av myndigheterna, tycker jag. sen fattar inte jag heller varför dom ska ha rätt till dom bästa o dyraste advokaterna. mvh. Laika
CITAT (pejori @ 03-08-2004, 12:33) CITAT (TeliaNet @ 03-08-2004, 11:27) en ska till bara; nu ska rymlingarna genomgå ytterligare en rättegång, men de sitter ju redan i fängelse, räcker inte det? nej det räcker inte. den nya rättegången gäller brott dom begått under rymningen. där blir det påbackning men i Tony Olssons fall blir det lite knepigare.......... Han är ju redan dömd till livstid. kan inte bli högre ju  Jo, högre på så sätt att det blir mer restriktioner vad gäller besök m.m. för hans del.
Hannele
03-08-2004, 12:13
CITAT (råse-marie @ 03-08-2004, 10:48) Hörde på nyheterna att man nu ska börja att kolla besök och anställda med metalldetektor ....  ska det vara nödvändigt ... Ja. Köp bananer i stället för kladdiga meloner...
pepparmynta
03-08-2004, 12:43
CITAT (Hannele @ 03-08-2004, 13:13) CITAT (råse-marie @ 03-08-2004, 10:48) Hörde på nyheterna att man nu ska börja att kolla besök och anställda med metalldetektor ....  ska det vara nödvändigt ... Ja. Köp bananer i stället för kladdiga meloner... Oavsett Sveriges interner inmundigar meloner eller bananer  , så tycker jag att det måste till mer kontroller och högre säkerhet på de avdelningar där de grövsta / farligaste brottslingarna sitter! Sen undrar jag om inte obligatorisk utbildning, samtalsterapi osv kanske kunde vara en hjälp för några i alla fall om de sedan får bra hjälp på utsidan också när de kommer ut. Tror däremot inte att alla går att rädda / anpassa.
CITAT (Hannele @ 03-08-2004, 13:13) CITAT (råse-marie @ 03-08-2004, 10:48) Hörde på nyheterna att man nu ska börja att kolla besök och anställda med metalldetektor ....  ska det vara nödvändigt ... Ja. Köp bananer i stället för kladdiga meloner... ursäkta men nu fnissar jag
råse-marie
03-08-2004, 13:23
CITAT (oldwolfie @ 03-08-2004, 13:58) CITAT (Hannele @ 03-08-2004, 13:13) CITAT (råse-marie @ 03-08-2004, 10:48) Hörde på nyheterna att man nu ska börja att kolla besök och anställda med metalldetektor ....  ska det vara nödvändigt ... Ja. Köp bananer i stället för kladdiga meloner... ursäkta men nu fnissar jag  Jag med!!! för tänk bara vad man skulle kunna gömma i en banan....
CITAT (råse-marie @ 03-08-2004, 14:23) CITAT (oldwolfie @ 03-08-2004, 13:58) CITAT (Hannele @ 03-08-2004, 13:13) CITAT (råse-marie @ 03-08-2004, 10:48) Hörde på nyheterna att man nu ska börja att kolla besök och anställda med metalldetektor ....  ska det vara nödvändigt ... Ja. Köp bananer i stället för kladdiga meloner... ursäkta men nu fnissar jag  Jag med!!! för tänk bara vad man skulle kunna gömma i en banan....  ingen frukt på anstalterna. bara russin!!!!!
birgitek
03-08-2004, 15:41
Läste att Peter Ahltin skall försvara Tony ohlsson. Ahltin lär ju inte vara den billigaste advokaten precis och vem får betala, jo vi skattebetalare. Är det nån som tycker det är konstigt att svartjobben ökar? Jag har iallafall ingen lust att betala stjärnadvokat åt Tony Ohlsson: Birgit Ek
CITAT (birgitek @ 03-08-2004, 16:41) Läste att Peter Ahltin skall försvara Tony ohlsson. Ahltin lär ju inte vara den billigaste advokaten precis och vem får betala, jo vi skattebetalare. Är det nån som tycker det är konstigt att svartjobben ökar? Jag har iallafall ingen lust att betala stjärnadvokat åt Tony Ohlsson: Birgit Ek inte jag heller. tror att resonemanget går till så att dom är misstänkta för så grova brott, att dom måste ha det bästa som går att få till försvarare, så att det inte blir fel. tänk om dom blir felaktigt dömda för att advokaten är ett blåbär
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|