Full version: Gossen Ruda
amaira
Är lite mindre trött, och har kikat lite ordentligare på din hemsida.

WOW.

Hur har du gjort för att finna alla stenbroar? Hur visste du var de finns, menar jag.
Ett gediget arbete, och katalogisering, som jag tycker verkar ur-kul! Stenbroar är charmerande!!! Verkligen.

Tåg har aldrig tillhört mina intressen, men oj så trevligt du har fotat och skrivit till.

Och fota, ja det kan du!!!

Jag vill tacka så mycket för att du visade mig vad du gör när du inte är på odlas forum.

Vad gäller fjärilar och insekter, väntar jag med spänning på att de resterande 2083 bilderna ska läggas ut ... eftersom jag vill se dem alla rolleyes.gif

Kramisar från en imponerad amaira.
Gossen Ruda
Skulle gärna lägga ut fler bilder men tyvärr saknas tid och något annat viktigt. Samma som det talas om i en liten fräckis: Till en frågespalt om sexrådgivning kom en fråga huruvida pungen också skulle införas vid kärleksstunden. Svaret blev: Om plats finnes. biggrin.gif

Jag vill ju ha plats för mer stenbroar också. Hur man hittar sånt? Många ligger så dom syns från allmänna vägar och platser medans andra är mer dolda. Vissa länstyrelser och museer har gjort inventeringar man kan titta igenom men det är mycket skiftande kvalitet. Ofta är materialet lite svårtillgängligt rent läsmässigt, ibland fysiskt också. Inventeringen som gjordes i Älvsborgs län finns t.ex bara på länsmuseet i Vänersborg. Förutom en del publikationer som bara skummar i materialet. Framför allt finns det en del luckor i inventeringarna, dessutom börjag dom bli gamla och någon uppdatering sker inte. Vägverket har lite uppgifter också på broar som fortfarande förekommer i det allmänna vägnätet.

Jag letade förgäves någon timme efter en stenbro i Jörlanda innan jag insåg att jag hittat platsen men bron saknades. Vid kontroll med kommunen fick jag bekräftat att den rasade för 15 år sen.

Jag har sen barnaåren varit intresserad av broar av alla slag, bilder finns på stenbroar jag tagit men glömt var. Att jag började åka runt och snoka upp dom var lite av terapi när jag blivit sjukskriven. Att hålla igång helt enkelt. Vilket inte var så enkelt ibland när den irriterade tjocktarmen tog kommandot. Nu när jag återgått till jobbet på 50 % blir det inte tid till så mycket sånt, men det förekommer.

Tågintresset är av ännu äldre datum och det tycks aldrig gå ur.
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 04-08-2004, 21:00)
Skulle gärna lägga ut fler bilder men tyvärr saknas tid och något annat viktigt. Samma som det talas om i en liten fräckis: Till en frågespalt om sexrådgivning kom en fråga huruvida pungen också skulle införas vid kärleksstunden. Svaret blev: Om plats finnes. biggrin.gif

Näähädu, det vill i alla fall inte jag se bilder på!! huh.gif

... om jag får lägga mej i er diskussion .... sleep.gif
Gossen Ruda
Inte från mig i alla fall. Det finns nog av sånt på nätet. Fast en del insekter tycks vara kärlekskranka med tanke på vissa bilder som visats här. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon