råse-marie
04-08-2004, 17:01
Hur ska jag göra för att inte få hallonen att sprida sig .
Jag har ju så liten tomt och vill ha hallon så nu sitter dom i ett hörn.
Men vad ska jag göra för att dom ska hålla sig där?
Copycat
04-08-2004, 19:33
--
*Laika*
04-08-2004, 20:47
Ursäkta en gröngöling, men är det naturvänligt att gräva ner en massa plast i trädgårdarna? Är det inte en massa onyttiga saker i plasten, som polytén eller vad det heter? Det går inte in i växtligheten då, dom eventuella gifterna alltså?
mvh. Laika
Hannele
04-08-2004, 21:00
CITAT (Laika @ 04-08-2004, 21:47)
är det naturvänligt att gräva ner en massa plast i trädgårdarna?
Ja. En vanlig hink för matvaror
(för ca 10 kr) innehåller inga gifter.
*Laika*
04-08-2004, 21:16
Ursäkta igen, VAD är en vanlig hink för matvaror? jag brukar använda pappkassar till mina matvaror (sällan plastkasse). Men det var inte en plast KASSE som Copycat pratade om, det var en STOR tvättmedelshink. Den brukar man inte ha matvaror i. Föresten, vad är det för matvaror som du, hannele, brukar ha hinkarna till? Och är alla plasthinkar giftfria?
mvh. Laika
råse-marie
05-08-2004, 05:57
Jag tror inte att det är någon fara att gräva ner en hink med tanke på eventuella gifter, jag tror inte ens att det blir några
Jag har ju redan planterat dom men jag får väl ta och gräva upp dom igen men det är väl bäst att göra efter skörden
Tack för svaret
Björkhagen
05-08-2004, 06:30
Hej!
Var det ingen som tittade på Gröna Rum igår???
Där odlade man hallon i spannar ovan marken. Man kan ju använda snygga krukor också. Lägg stenplattor på ett litet område och ställ krukorna / spannarna där. Det såg riktigt vårdat och praktiskt ut...
råse-marie
05-08-2004, 07:32
Tyvärr missade jag det men det kanske går i repris
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.