Full version: Kräftfiske
TeliaNet
har fiskat kräfter för första gången i år och grillat korv och pratat med släktingar och präster mfl, riktigt trevligt alltså.
nån mer som fiskat?
ÅsaF
Jag fiskade när vi var på konferens en gång. Det var rätt skoj sen när man skulle traska runt i mörkret och leta reda på buren. Till råga på allt så fick jag upp en riktig bjässe. Snacka om jumbokräfta. rolleyes.gif Kul var det och lite läskiga var de att ta i.

Nu har vi en kräfta hemma i akvariet istället. En riktigt livlig krabat som älskar att käka på det mesta. wub.gif
Hannele
CITAT (TeliaNet @ 04-08-2004, 22:50)
nån mer som fiskat?

Kräftor fiskade jag för så länge sedan, att du inte var ens född! tongue.gif
estet
Nästa helg är det premiär här.
Fiskar inte längre pga båtbrist. Tidigare fiskade jag vartenda år, från 5-6 åldern tills jag var 20. Var med även vid kokningen för faster som hade ansvar för det var själv livrädd, så jag fick hjälpa henne att skölja, sortera och lägga ned dem i vattnet. Mums!
TeliaNet
CITAT (ÅsaF @ 05-08-2004, 22:42)
Jag fiskade när vi var på konferens en gång. Det var rätt skoj sen när man skulle traska runt i mörkret och leta reda på buren. Till råga på allt så fick jag upp en riktig bjässe. Snacka om jumbokräfta. rolleyes.gif Kul var det och lite läskiga var de att ta i.

Nu har vi en kräfta hemma i akvariet istället. En riktigt livlig krabat som älskar att käka på det mesta. wub.gif

kul att nån hittat tråden, jag skrev den i går kväll.

hade också en i mitt akvarium.
säga vad man vill men de växer så det knakar, min blev ganska stor med gigantiska klor.
jag släppte ut den i en sjö så den fick leva naturligt.

men, men, nu har vi kokat kräftorna och det finns inget som luktar så gott som att koka egna kräftor efter orginal recept med lite öl och egen odlad dill.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon