Full version: Tvåfärgat Pelargon
renate
tongue.gif En av mina frösådda Pelargoner,Blueberry Ripple blev lite tvåfärgat,de andra är helt strimligt.
dalia
Hej.. va den var vakcer... rolleyes.gif
humla
Är det inte det som kallas "Äggskalspelargon"? huh.gif
yla
fiin
estet
Visst är de läckra! Är varje dag och ser om det har kommit nya blommor med nya mönster... smile.gif
*Felix matte*
Så vacker! wub.gif
jag ÄLSKAR pelargoner men tyvärr så kan vi inte ha några för guben blir sjuk (allergi) av dem sad.gif
Fenja
Mera två färgat:

Anne Brooks Pluto - stjärnpelargon

Classic Star - stjärnpelargon

Mvh
Fenja
Barbro
TACK för bilden på Anne Brooks Pluto - jag har inte vetat om namnet. Affären kunde det inte - som vanligt.
Den är underbart fin tycker jag.
Fenja
Pelargonsällskapets hemsida finns det ett helt "uppslagsverk" med bilder på olika namnsorter av många pelargoner!
Mvh
Fenja
Barbro
Tack för tipset - har inte tänkt på det fastän jag är medlem!!
Mia, zon 3
Vilka fina!!!
Jag drabbas (som vanligt) av ha-galenhet.... men nu har jag snart inte plats, måste sålla.... sad.gif
Men EN prickig vill jag ha - den "vanliga" vita äggskalspelargonen, tror att den heter White Eggshell? Den ska i alla fall vara rent vit med riktigt röda stänk.
Så nu tigger jag lite här - finns det någon som har en sådan, och kan tänka sig att ta ett litet skott....? wub.gif
Barbro
Hej Renate
Konstigt min Raspberry Ripple ser likadan ut som din Blueberry!
:wacko:
Fenja
Så här ser min Blueberry Ripple ut:

Väntar med spänning på att Rasberry Ripple ska slå ut!
Mvh
Fenja
renate
CITAT (Barbro @ 31-08-2004, 19:43)
Hej Renate
Konstigt min Raspberry Ripple ser likadan ut som din Blueberry!
wacko.gif

Hej Barbro!
Ja var inne på länken som Fenja hade i sitt inlägg,där var Raspberry Ripple mycket mörkare än Blueberry R. Så mina är Blueberry R.
Renate
Ulrika på balkongen
Ja de är väl för söta!

Undrar om inte Bblueberry ripple är lite kallare i färgen än Raspberry som går aningen mer åt gult/varmt. Det gör iaf min. En söt och tacksam liten figur som blommar snällt!

Ulrika
Fenja
Blueberry Ripple och Raspberry Ripple enligt Rara Växter som säljer fröer.
Mvh
Fenja
Kajsa

Min Raspberry Ripple från förra sommaren, men i år har jag satt Blueberry Ripple, jo dom är lika. Även Mr. Stripey liknar dessa. Äggskalspelargoner.
netaave
Kommer dessa ripplar från Rockdala? Jag har en aprikos och vitstrimmig som heter Swainham mellow yellow, http://www.rockdala.com
Kajsa
Kan vara flera som säljer dessa fröer, Blueberry Ripple köpte jag av Lord Nelson. Mr Stripey som var otroligt fin sålde Suttons här på Odla. nu i våras, gav bort en massa av den. Bild kommer.
Fenja
Precis som jag skrev här ovan har Rara Växter Blueberry och Raspberry Ripple.... rolleyes.gif
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon