astrid.m.s

Apropå alla inlägg om möten med insekter vill jag också visa nåt för er andra. ohmy.gif wink.gif blink.gif wacko.gif

I textrutan står det:
Med kameran i högsta hugg jagade jag dessa ovanliga varelser när de kom på besök hos mina krukväxter.
Till vänster ser vi den rödfotade flygaren (redfoot flyer). Den flög så snabbt men jag lyckades få bilder både från sidan och framifrån.

Till höger är det ett exemplar av rödprickig blomhoppare (redspot flowerjumper). Den var lite lättare att fota då den hoppade omkring i växten.

Dessa insekter är ofarlig för människan. De har inget surrande ljud som vi kan uppfatta. De är inte heller speciellt rädda av sig utan märker när de blir uppmärksammade. Då vill de gärna visa vad de kan med sina konster.

Den till vänster gjorde loopingar kring växten och den till höger roade oss med att hoppa upp och ner i växten. Kanske någon fler än jag känner igen dessa insekter och haft besök av dem också??

OBS: Ursäkta min barnsliga fantasi. Kanske "nån" (??) tycker det är kul.
(eller...har jag gjort bort mig nu igen....)
wub.gif unsure.gif biggrin.gif laugh.gif
norpan
Hihi, nä jag tycker det var riktigt roligt! biggrin.gif

Tänk vad många söta insekter det finns....

// Norpan Zon1
pejori
tycker den är jättekul biggrin.gif laugh.gif
inte har du gjort bort dej inte laugh.gif biggrin.gif wub.gif
Gossen Ruda
Vad vore livet utan humor? biggrin.gif
estet
Härligt Astrid!! laugh.gif
Fenja
Det var ju faktiskt trevliga insekter! biggrin.gif
Mvh
Fenja
yla
väldigt gulliga ju rolleyes.gif
VeronikaP
biggrin.gif biggrin.gif skrattar biggrin.gif biggrin.gif

Började med att läsa texten, samtidigt som jag väntade på att bilden skulle laddas hem. Sedan scrollade jag upp och fick se biggrin.gif .
Härligt!! wub.gif
*Felix matte*
CITAT (astrid.m.s @ 05-08-2004, 22:04)
OBS: Ursäkta min barnsliga fantasi. Kanske "nån" (??) tycker det är kul.
(eller...har jag gjort bort mig nu igen....)
wub.gif  :unsure:  :D  :lol:

Jag tyckte den var kul laugh.gif
Vad vore väl livet om fantasin och humorn inte fanns sad.gif

Ikväll ville Emelie rasta Felix men eftersom han redan gått sin runda så gömde han sig bakom soffan laugh.gif
Vad göra??? Jo - hon fick ta mjukdjuret (som Felix älskar att busa med) i koppel... det gick lika bra det tongue.gif biggrin.gif wub.gif
amaira
Fantasi och humor, är lika livsnödvändiga som små "Emilie-or" wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon