Full version: Vädret i almanackan?
Posse
Ofta önskar jag att uppgifter om den kommande väderleken för samtliga dagar på hela året fanns förtryckta i almanackan - tänk vad praktiskt att kunna planera in alla aktiviteter på dagar med passande väder. smile.gif rolleyes.gif
Fenja
JA, låt oss lagstifta om vädret och förbjuda alla avvikelser vid vite..... tongue.gif
Mvh
Fenja
lavendel
tongue.gif tongue.gif
Jisses...vilket käbbel det kommer att bli...tänk när alla riksdagsmän ska enas om vädret....dom som tänker på skörden...dom som vill ha badväder just när deras medlemmar vill ha semester...golfarna som vill kunna spela året om...skidåkare som vill ha snö hela tiden och dom som bekostar snöröjningen som inte vill ha nån alls...osv.osv!
Det blir ett liv och ett kiv!
Lavendel rolleyes.gif
Posse
CITAT (lavendel @ 06-08-2004, 17:45)
tongue.gif  :P
Jisses...vilket käbbel det kommer att bli...tänk när alla riksdagsmän ska enas om vädret....dom som tänker på skörden...dom som vill ha badväder just när deras medlemmar vill ha semester...golfarna som vill kunna spela året om...skidåkare som vill ha snö hela tiden och dom som bekostar snöröjningen som inte vill ha nån alls...osv.osv!
Det blir ett liv och ett kiv!
Lavendel rolleyes.gif

rolleyes.gif Hmm, jag kanske var lite oklar - nog tänkte jag att "vädrets makter" skulle fortsätta styra sig, men att det skulle vara förutsägbart så långt att det skulle kunna tryckas i almanackorna. smile.gif
*Laika*
Gissa om sverige skulle stanna då? Alla skulle ta semester samtidigt, för att dom redan visste att det skulle va bra väder. tongue.gif
mvh. Laika
pejori
CITAT (Laika @ 06-08-2004, 21:11)
Gissa om sverige skulle stanna då? Alla skulle ta semester samtidigt, för att dom redan visste att det skulle va bra väder. tongue.gif
mvh. Laika

det blir ju jättebra!!! biggrin.gif biggrin.gif
skidnissarna tar semester på vintern laugh.gif laugh.gif
dom som gillar milda vintrar flyttar till göteborg laugh.gif laugh.gif
soldyrkarna tar semester i aug.- sep. smile.gif rolleyes.gif
det blir ju jättebra ju laugh.gif biggrin.gif
Hannele
CITAT (pejori @ 07-08-2004, 00:26)
dom som gillar milda vintrar flyttar till göteborg laugh.gif laugh.gif

Då har du aldrig promenerat här, när det blåser kuling i -15°

tongue.gif Nåt att fundera på när vi idag haft +29°
Posse
Tycker ni att de väderleksprognoser som görs nuförtiden brukar stämma
*Laika*
Nä, knappast. Dom lovar solsken hela dan men det enda som lyser hos den är frånvaron. sad.gif Jag tror tamig tusingen att SMHI har anlitat semestervikarier i år. Det är inte många dar som är rätt tippade här inte. Sommaren kom attans så sent o var intensiv som bara den, sen kom ett snabbt avbrott. O det är där vi befinner oss nu, mitt i avbrottet, vart tog sommarn vägen???? ohmy.gif unsure.gif wink.gif Det är inge kul om den e slut redan. huh.gif
mvh. Laika
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon