Jag har letat o letat förgäves efter hoya blommor i ett bra tag nu i ett antal blomaffärer, men jag hittar inte några alls. Är det inte säsong för dem än eller??
Mvh!
*vill ha hoya*
bor i stockholm, o har både plantaget o blomsterlandet hos mig.. men de finns inga hoya blommor där.
kolla med swedishhoyasociety.com
dom ska ha träff i ditt område den 8-aug och den 13 aug.
då kan du få reda på mer
GoSatta
07-08-2004, 14:32
Weibulls ute vid bergianska brukar väll ha hoyor för det mesta?
Åkte till plantaget idag! Hittade en hoya blomma.. hoya bella tror jag det var. Men den var så dyr, 150 kr!!! Är det normalpriset eller?
Det tycker jag är för mycket..
Har sett Hoya Bella på flera ställen för 129.- (bl. a. Plantagen i Göteborg). Verkar vara ganska "normalt pris". Såg även några för 79.- , men de var riktigt hängiga, tror inte det är värt det att köpa dem...
wolkenkrabber
08-08-2004, 12:01
åk till bauhaus i jakan, dom har ALLTID hoyor
kristerh
08-08-2004, 14:57
CITAT (wolkenkrabber @ 08-08-2004, 13:01)
åk till bauhaus i jakan, dom har ALLTID hoyor
Finns i länna oxså
krister
wolkenkrabber
08-08-2004, 18:05
mm men går aldrig på det stället, när ja e i sthlm bor jag bara ett stenkast ifrån bauhau, mm ja vet :s jobbit men ränsar plånboken sen har man inte plats att ta med växterna hem på tåget eller planet
Är det någon som vet vart man kan få tag på en HOYA MULTIFLORA?
mvh
orchid
Plus.. vilken art e den bästa att börja med om man inte haft någon Hoya tidigare?
Åsa K, zon 1
11-08-2004, 07:34
Kolla in Radannonserna på Odlas första sida, där finns sticklingar att köpa för anständiga priser.
Multiflora, carnosa, är "lätta" hoyor. Hoya lacunosa är en liten och väldoftande hoya av "hängtyp" även Hoya bella.

akta dej så du inte drabbas av hoya noja

man blir lätt ha-galen.
Åsa, jag tror det redan har hänt! Och det värsta är att jag inte har en enda
Men tack för tipset jag ska kolla upp det! Så kanske jag oxå för mig en första hoya
Jag mailade ett par som säljer sticklingar någonstans i Halland eller vad det nu var. En stickling från multiflora kostar 60 kr + frakt 22 kr. Jag har aldrig köpt sticklingar, så jag undrar om det är ett schysst pris?
Vart på odla hittar man sticklingarna?
mvh
orchid
Åsa K, zon 1
11-08-2004, 12:31
Titta på Odla.nu första sidan:
*
Radannonser
Vill du köpa eller sälja något? Sätt in en annons eller bara titta in och se vad andra har att erbjuda.
*
Där finns bl.a annat Irené som säljer sticklingar till bra priser. Jag kan rekommendera henne.
Finns en annons ute nu på odla.nus köp/byt/sälj på både rotade och orotade hoyor.
Bland annat en rotad Multiflora för 40 kr.
Brukar dyka upp annonser på hoyor där, finns oxå på alltomtradgard och på Tradera...(är rätt höga priser där dock)
Mvh
M.
Tack för tipset Maya o Åsa! Jag haffade annonsen...
Har mailat nu så de blir bara till att vänta o se
m-l södra halland
17-08-2004, 12:39
m-l södra halland
17-08-2004, 12:40
oj då! var visst redan inskickat av någon annan!
mvh m-l
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.