Full version: Ännu en salvia?
Maggan H
Nu är jag här igen med ännu en växtfråga! Jag är en vetgirig person, (som ni nog förstått)vill gärna veta vad jag har i mina planteringar. Frågan gäller den höga växten, inte lobelian. Får se om jag kan få till bilden här i forumet, annars finns den i mitt album.

http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=1...areta&pid=15518
estet

Bild från Impecta.

Visst är det en salvia. Daggsalvia tycker jag att den är lik, salvia farinacea. ‘Blue Bedder'. En trevlig ettåring.
Maggan H
Tack för det! Tydligen faller de mig i smaken, salvian...
Mia, zon 3
Snygga! Men jag som inte riktigt orkar med ettåringar undrar förstås om någon har tips på liknande salvior som är perenna? Har hittat massor olika namnsorter ute i handeln, men hur veta om de är bra...?
Era erfarenheter och bilder, kära forumister, är guld värda i såna lägen! wub.gif
Maggan H
Vad jag har fått reda på nu om daggsalvian är att den kan övervintra om man täcker den och skyddar från vinterväta. Jag ska i alla fall prova att ha den i växthuset över vintern. Går det så går det...
kerstin z5-6
salvia nemorosa är helt perenn o finns i rosa lila och blålila smile.gif
Stäppsalvia
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon