astrid.m.s
För några år sedan beställde jag ROSENKRAGE. Enl. katalogens bild ser de ut som färgade prästkragar. De kanske hade fel bild till blomman!!
Så här ser mina ut.

Inte alls som en prästkrage. här är blomman hjärtformade och små blommor som ni ser och annorlunda "i mitten".
Kunde inte heller hitta någon annan blomma i katalogen som såg ut som denna.
Den är fin när de blommar, blir som röda små prickar i rabatten. Som små, pyttesmå rosor, faktiskt.
Blir ganska höga. Ni som vet, är det rosenkrage? (namnet passar med utseendet)
Fenja
Tror inte att det är en rosenkrage, ser mer ut som en potentilla av något slag...
Mvh
Fenja
Sylvia
Jajamen, den ÄR en Potentilla atrosanguinea, blodfingerört! Du har fått fel växt, reklamera!
astrid.m.s
Det var så länge sedan nu tycker jag, skulle väl ha gjort det tidigare. Trorts allt är jag nöjd med den så det gör inte så mycket. Och nu vet jag vad det är också, en blodfingerört! Bra att veta. Tack, tack!! wub.gif
gmasterb
Även om det var länge sedan och du är nöjd så bör du klaga. Det är då tråkigt för nästa person som också får fel. Sommaren är ju tytvärr inte allt så lång här i sverige så att man hinner ju inte testa allt på en sommar.
//Stefan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon